معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۴

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در نیمه دوم بهمن ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

برگزاری همایش «صنایع باستانی، هنر الهام‌بخش» در موزه تاریخ محلی استان لباب

به گزارش خبرگزاری جیحون‌نیوز، به‌مناسبت درج هنر دوتارنوازی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت در یونسکو، همایش «صنایع باستانی، هنر الهام‌بخش» با حضور نمایندگان تشکل‌های مردمی، هنرمندان، شاعران، مربیان و هنرجویان استان لباب در موزه تاریخ محلی این استان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش به گفت‌وگو درباره تاریخچه پیدایش و توسعه هنر موسیقی در ترکمنستان، حفظ آثار هنری فولکلور تا به امروز و شاعران کلاسیک ترکمنی پرداختند. بازدید از نمایشگاه موقت دوتار و گیجاک و سازهای موسیقی ترکمنی از دیگر برنامه‌های شرکت‌کنندگان در همایش بود.

(تاریخ انتشار خبر: 1400/11/18)

عضویت انستیتو انرژی ترکمنستان در انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری ترکمن پورتال، انستیتو دولتی انرژی ترکمنستان، واقع در ماری، به عضویت انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها درآمده است.انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها با حمایت یونسکو در سال 1950 میلادی تأسیس شد و مأموریت آن برگزاری منظم کنفرانس‌ها و همایش‌هایی در زمینه آموزش با همکاری سازمان‌های بین‌المللی مربوط است.

انستیتو دولتی انرژی ترکمنستان در سال 2022 بیست‌و‌پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. این مؤسسه برای شرکت دانشجویان در مسابقات علمی سالانه که به ابتکار رئیس‌جمهور ترکمنستان و با مشارکت فرهنگستان علوم و شورای مرکزی سازمان جوانان مختومقلی برگزار می‌شود اهمیت ویژه‌ای قائل است.

(تاریخ انتشار خبر: 1400/11/19)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما