معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۱۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۸

ساخت مرکز نمایشگاهی شناوردریایی در نروژ

یک گروه بزرگ صنعتی نروژی به نام فلوکتوس ( Fluctus) برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با پتانسیل های غذایی در زیر سطح آبها ، یک نمایشگاه شناور به شکل چشم ماهی سالمون Salmon Eye در منطقه شرق نروژ در منطقه Hardangerfjord می سازد . این مجموعه نروژی یکی از ارائه کننده بزرگ خدمات زنجیره کامل صنایع پرورش آبزیان در این کشور می‌باشد.

Hatlevik ،  از مدیران شرکت نروژی فلوکتوس ( Fluctus در همین ارتباط اظهار داشته است که  شرکت استونیایی "Marketex Marine شریک دیرینه ما است که صلاحیت و سطح مهارت لازم را برای اجرای این پروژه داشته است و تا کنون نیز عملکرد به موقع و مناسبی در طول پروژه از خود نشان داده است."

فیودور کویتش Fjodor Kvitš  ، مدیرشرکت استونیایی  Marketex Marine، شرکت تابعه  مجموعه صنعتی  BLRT Grupp، که ساخت این شناور را حسب قرارداد با طرف نروژی  بر عهده دارد  نیز می‌گوید که "اجرای چنین پروژه ای مستلزم بالاترین سطح تعهد از سوی هر یک از طرفین  درگیر است، زیرا هیچ چیز مشابهی که قبلاً ساخته شده باشد وجود ندارد، کل نمایشگاه شبیه ساخت و ساز ترکیبی و بیضی شکل غیر متعارف است که شبیه چشم ماهی خواهد بود، قسمت بیرونی، این سازه توسط 9500  صفحه فولادی و  ضد زنگ با کیفیت بسیار  بالا پوشانده می‌شود تا ظاهر مشابه با رنگ پوست ماهی را از منظر های مختلف منعکس کند.

این مرکز نمایشگاهی با طول و عرض 26 متر و ارتفاع 15 متری، وزنی در حدود  1000 تن خواهد داشت و در آبراه Hardangerfjord   در منطقه شرق نروژ بروی بازدید کنندگان باز خواهد گردید. انتظار می رود که هر ساله هزاران گردشگر از این نمایشگاه بازدید کرده  و جاذبه جدید گردشگری برای این منطقه بحساب آید . حسب انتظار مبتکران این پروژه ، بازدیدکنندگان  این نمایشگاه  با موضوع مهم تولید غذا در دریا و پتانسیل زیر سطحی آشنا خواهند شد.

 

 منابع :

https://www.globalconstructionreview.com/norway-to-get-floating-exhibition-centre-in-form-of-salmons-eye/

https://blrt.ee/en/news-list/blrt-grupp-is-constructing-a-unique-floating-exhibition-centre-for-norway/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما

برچسب‌ها