معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۵

اخبار اقتصادی صربستان

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی صربستان در هفته چهارم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.


مراسم کلنگ‌زنی شرکت ژاپنی  NIDEC[1]

 

«الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان، در مراسم کلنگ‌زنی ساخت شرکت موتور الکتریکی ژاپنی "NIDEC" در «نووی‌ساد» اظهار داشت که چنین سرمایه‌گذاری‌هایی اساساً موقعیت کشور را تغییر داده و اقتصاد صربستان را تقویت می‌نماید. «تاکاهیکو کاتسوماتا»[2]، سفیر ژاپن در صربستان، گفت: "ما معتقدیم که NIDEC با 1000 کارمند و با همکاری دانشگاه نووی‌ساد، موتورهای باکیفیت از نظر فناوری، بهره‌وری انرژی و حفاظت از محیط‌زیست تولید خواهد کرد." «جون سکی»[3]، رئیس و مدیرعامل شرکت NIDEC اظهار داشت: شرکت NIDEC سالانه بیش از سه میلیارد موتور می‌فروشد، در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و به همین دلیل است که ما می‌خواهیم هم در صربستان و هم در بازار اروپا گسترش پیدا کنیم. این غول ژاپنی در 40 کشور جهان فعالیت می‌کند و دارای 340 شرکت است که بیش از 120000 نفر را در استخدام خود دارد. NIDEC دو کارخانه در صربستان خواهد ساخت، کارخانه «NIDEC Electric Motor Serbia» و مرکز«NIDEC Elesys Europe».

 

 شورای سرمایه‌گذاران خارجی[4]، مجمع عادی سالانه خود را برگزار کرد[5]

 

شورای سرمایه‌گذاران خارجی، جلسه عادی سالانه مجمع را با انتخاب هیئت مدیره جدید و تصویب گزارش مالی سال 2021 برگزار کرد و جایزه کمیته سال، این بار به کمیته ارتباطات و اقتصاد دیجیتال FIC، به عنوان فعال ترین کمیته در سال 2021 اهدا شد.FIC  از یک انجمن تجاری مستقل توسط 14 شرکت ایجاد شد و اکنون تا بیش از 120 شرکت را از سراسر جهان گرد آورده که بیش از 36 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بیش از 100 هزار نفر را مستقیماً در صربستان استخدام کرده‌اند. هدف اصلی FIC تأثیرگذاری بر بهبود فضای کسب‌وکار در صربستان با ارائه پیشنهادهای اصلاحی مشخص و ایجاد یک پرتال تجاری برای ارتباط با مقامات صربستان است.

[1] https://cordmagazine.com/events/foundation-stone-laying-ceremony-of-japanese-company-nidec/

[2] Takahiko Katsumata

[3] Jun Seki

[4] The Foreign Investors Council

[5] https://cordmagazine.com/business/business-news/the-foreign-investors-council-held-its-regular-annual-assembly-2021/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما