معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۹۹

اخبار اقتصادی قطر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قطر در هفته دوم آذر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

- مناطق آزاد قطر و شرکت «الفردان اوتوموتیف» یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ الفردان در قطر و منطقه از انعقاد قرارداد همکاری راهبردی برای ایجاد مرکز لجستیک منطقه ای برای انواع خودروها، وسایل حمل و نقل، قطعات یدکی و غیره خبر دادند. مرکز منطقه ای شرکت « الفردان اوتوموتیف» در مجتمع صنایع حمل و نقل در منطقه آزاد ام الحول واقع در نزدیکی بندر حمد، بندری پایدار و دوستادار محیط زیست قرار دارد که به تحرک تجارت از طریق بندر و افزایش حجم کالاهای عبوری کمک می‌کند.

- نخست وزیر شاهد امضای قراردادی برای ایجاد و راه اندازی پروژه ونتر وندر لاند دوحه (سرزمین عجایب) بین شرکت الدیار قطر، گردشگری قطر و مجموعه الگانس شد. این پروژه در ابتدای سال 2022 در جزیره المها در شهرک لوسیل آماده خواهد شد. نخست وزیر دیروز کلنگ این پروژه را بنا نهاد و از شرح کامل اجرای آن مطلع شد. مساحت این سرزمین عجایب بالغ بر 200 هزار متر مربع است و شامل شش منطقه برای بازی‌های تفریحی و ورزش های دریایی، به اضافه یک باشگاه دریایی، کلبه‌های خانوادگی و یک منطقه برای میهمانی‌ها و رویدادهای مختلف است. وزرای دارایی و بازرگانی و صنعت، رئیس شرکت الدیار، رئیس گردشگری، رئیس اجرایی شرکت الدیا، رئیس مجموعه الگانس و رئیس اجرایی شرکت IMG منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در مراسم امضای این قرارداد حضور داشتند.

- صالح بن محمد النابت رئیس سازمان برنامه ریزی و آمار قطر در گفتگویی با خبـرگزاری قـطر «قنا» گفت سهم بخش غیرنفتی در تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه دوم امسال بیش از 60 درصد بوده که با توسعه زیرساخت های اقتصادی و لجستکی همراه بوده است. جائیکه فازهای اجرایی بندر بزرگ حمد و فرودگاه بین المللی حمد بر اساس این طرح به پایان رسیده، علاوه بر آن توسعه بنادر تجاری در شهرهای اصلی و خدمات رسانی به آنها انجام می‌شود. رئیس سازمان برنامه ریزی و آمار بر دستیابی به پیشرفت در حوزه امنیت انرژی با افزایش ظرفیت های تولید و تنوع بخشی به منابع آن و نیز دستیابی به پیشرفت در حوزه امنیت آب با افزایش ظرفیت تولید از یک سو و از سوی دیگر قابلیت ذخیره سازی و ایجاد سیستم پیشرفته تولید گیاه، حیوان و ماهی که کارایی آن را افزایش می دهد با استفاده از فناوری پیشرفته تأکید کرد.

- بانک اسلامی قطر (QIB) برای دومین سال متوالی در مراسم اعطای جوایز بانکی سال از سوی مجله The Banker یکی از زیر مجموعه‌های مجموعه فایننشینال تایمز جهانی، برنده جایزه بهترین بانک قطر برای سال 2021 شد. جوایز این مجله برای بهترین بانک سال، توسط هیئت داوران تخصصی با تمرکز بر تعالی و رشد پایدار، به مؤسسات مالی اعطا می‌شود که ابتکارات استراتژیک و رشد قوی در عملکرد مالی را نشان می دهند و در عین حال نیازهای بانکی روزانه مشتریان خود را برآورده می‌کنند.

 - شرکت بنادر قطر (موانی قطر) در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد که کشتی «ام اس سی فیرتوزا» وابسته به شرکت «ام اس سی» گردشگری دریایی با 3032 توریست در بندر دوحه لنگر زد و این اولین کشتی در فصل گردشگری 2022-2021 قطر به شمار می آید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما