معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۲

طرح جدید اطلاع رسانی و ارتقاء سیستم برند ایتالیا

وزیر امورخارجه ایتالیا طرح جدیدی را به منظور تبلیغات و ارتقاء سیستم برند کشور ایتالیا در خارج از کشور معرفی نمود.

لوئجی دی مایو، وزیر امورخارجه ایتالیا طرح جدیدی را به منظور تبلیغات و ارتقاء سیستم برند کشور ایتالیا در خارج از کشور معرفی نمود. به گفته دی مایو عنوان این طرح: " “Italy is simply extraordinary:BeIT می‌باشد و قرار است از تاریخ 29 نوامبر 2021 الی 22 آگوست 2022 در سطح بین المللی و البته با تمرکز بر 26 کشور جهان در قاره‌های: آمریکا، اروپا و آسیا به اجرا گذاشته شود. وی ضمن اشاره به این مطلب که این طرح با دیگر طرح هایی که تاکنون در زمینه معرفی کشور ایتالیا و تولیدات ساخت ایتالیا در خارج از کشور انجام گرفته است متفاوت می‌باشد گفت: در این کمپین ما قصد داریم به کسانیکه ما را نمی‌شناسند و یا بصورت سطحی می‌شناسند، قبل از اینکه نشان دهیم چه چیزی‌هایی را تولید می‌کنیم نشان دهیم کی هستیم و علاوه بر آن قادر به چه کارهایی می‌باشیم کارهایی که برای انجام آن شش ارزش هویتی ( خلاقیت، علاقه، سنت، نوآوری، سبک و تنوع) از جمله مؤلفه‌های آن بشمار می رود. سپس از ماه مارس 2022 وارد مرحله دوم این طرح یعنی کمپین تبلیغات پیرامون زنجیره تولیدات ساخت ایتالیا خواهیم شد. دی مایو در پایان گفت: سال 2021 نوید می‌دهد که مانند سال 2019 یک سال رکورد برای صادرات ایتالیا باشد.

مدیر کل بخش ارتقاء سیستم ایتالیا از  وزارت امور خارجه، لورنزو آنجلونی نیز سخنران دیگر این مراسم  ضمن اشاره به اینکه در این طرح تبلیغات و ارتباطات عمدتاَ دیجیتالی خواهد بود افزود: دیجیتال یعنی جهانی و موضوع تولیدات ساخت ایتالیا موضوعی است  جهانی. وی افزود: بدیهی است که ما باید جای خود را در بازارهایی که هم اکنون نیز از ظرفیت خوبی در  آنها برخوردار هستیم حفظ کنیم ولی ما همچنین باید به مناطقی برویم که توسعه و جذب به سمت ایتالیا تکه تکه است و لزوماً روند صادرات تولیدات ایتالیا در آن منطق زیاد به چشم نمی خورد. وی افزود: برای حمایت از گسترش Made in Italy، این کمپین همچنین از حمایت علمی دانشگاه لوئیس نیز استفاده خواهد کرد.

به گفته رئیس این دانشگاه، وینچنزو بوچچا (رئیس سابق کنفدراسیون صنایع ایتالیا)، این یک لحظه جادویی برای ایتالیا است و وقتی تکنولوژی، سلیقه، مد و زیبایی مطرح می‌شود، ایتالیا وارد بازی می‌شود.

سخنران دیگر این مراسم، کارلو فرو، رئیس مؤسسه تجارت خارجی ایتالیا بود و در مورد زمان شروع این طرح گفت: ما این طرح را  همزمان با مسابقه موتورسواری پیزانو که یکی از پر بیننده ترین رویدادهای ورزشی محسوب می‌گردد آغاز کردیم و قصد داریم در سایر رویدادهای ورزشی نیز تبلیغات خود را ادامه دهیم، ورزش به تنهایی شهرت ایتالیا در جهان است. در همین مسابقه موتورسواری 400 میلیون نفر از سراسر دنیا به ایتالیا چشم دوخته بودند. اکنون این روش تبلیغاتی (BeIT) را در سایر رویدادهای ورزشی نیز ادامه خواهیم داد. وی در پایان سخنان خود گفت: البته این ابتکار عمل ها تنها برای پشتیبانی از یک زنجیره واحد تولید نیست بلکه هدف از این کار معرفی ایتالیا بصورت 360 درجه در سطح بین المللی می‌باشد.

در دوره وزارت آقای لوئیجی دی مایو در وزارت امور خارجه تحول اساسی در دیپلماسی اقتصادی این کشور رخ داده است. وی که پیش از این وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا بود در دو سال گذشته توانست به تجمیع فعالیت های اقتصاد خارجی ایتالیا در وزارت امور خارجه به شکل هدفمندتری صادرات این کشور را احیا نماید.

مهمترین فعالیت دیپلماسی اقتصادی ایتالیا در دوره کرونا حفظ شرکتها از ورشکستگی و آماده سازی آنها برای دوره بعد از کرونا بود. بر همین اساس برنامه‌ها و استراتژیهای متنوعی از سوی بخش اقتصادی وزارت امور خارجه بکار گرفته شد تا با گشایش های بعد از واکسیناسیون سراسری در ایتالیا و در جهان اقتصادی این کشور جهش بزرگی را تجربه نماید. این طرح نیز در راستای بازیابی فرصتهای بازارهای بین المللی به شکل هدفمند برای کمک به صادرات ایتالیا می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما