معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۴

روستایی از ایالت تلانگانا هند در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهان

سازمان ملل متحد، دهکده پوچام پالی را به عنوان یکی از بهترین دهکده‌های گردشگری جهان برگزیده است. این جایزه به مناسبت بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری، در تاریخ 2 دسامبر 2021 در شهر مادرید اسپانیا به کشور هند اعطا خواهد شد.

سازمان ملل متحد،  روستای «پوچام پالی»( Pochampally) در ایالت تلانگانا را به عنوان یکی از بهترین دهکده‌های گردشگری جهان انتخاب می‌کند. پوچام پالی در منطقه «یادادری بهواناگیری» ایالت تلانگانا قرار دارد که در 50 کیلومتری شهر حیدرآباد واقع شده است.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) زیر مجموعه سازمان ملل متحد، دهکده پوچام پالی تلانگانا را به عنوان یکی از بهترین دهکده‌های گردشگری جهان برگزیده است. این جایزه به مناسبت بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری، در تاریخ 2 دسامبر 2021 در شهر مادرید اسپانیا به کشور هند اعطا خواهد شد.

ابتکار «بهترین دهکده‌های گردشگری جهان»، توسط سازمان جهانی گردشگری با هدف معرفی روستاهایی که نمونه‌های برجسته ای از مقاصد گردشگری روستایی هستند راه اندازی شده است.

این ابتکار با حمایت از روستاهای برگزیده، پتانسیل های گردشگری آنها را از طریق آموزش و ایجاد فرصت های متنوع بهبود می‌بخشد. بر مبنای این طرح، تسهیل گردشگری و سایر فعالیت‌هایی که رفاه محلی را ارتقاء بخشند، باعث توسعه روستایی در روستاهای سراسر جهان می‌گردد.

روستای پوچام پالی، به دلیل تولید ساری‌های نفیس دستباف به عنوان شهر ابریشم هند شناخته می‌شود. ساری‌های پوچام پالی به سبک منحصر به فردی موسوم به «ایکات»( Ikat) بافته می‌شوند. ایکات واژه ای با ریشه مالزیایی اندونزیایی به معنای «گره و رنگ» است.

در فرایند تهیه پارچه‌ها به سبک ایکات، قبل از شروع بافت بخش هایی از نخ را بر اساس الگوهای از پیش تعیین شده گره می زنند و سپس با رنگ های طبیعی این الیاف گره خورده را رنگرزی می‌کنند. به خاطر وجود گره‌ها، رنگ فقط به بخش های باز نفوذ می‌کند و بخش های در هم تنیده سفید باقی می مانند. پس از ایجاد این الگوی منحصر به فرد بر روی الیاف، فرآیند بافت پارچه آغاز می‌شود. سبک ایکاتِ پوچام پالی در سال 2004 گواهی شاخص جغرافیایی (GI) - که نوعی استاندارد مالکیت معنوی و اصالت محصول است را دریافت کرده است.

وزارت گردشگری دولت مرکزی هند در سال جاری علاوه برم پوچام پالی، دو روستای «کنگتونگ» از ایالت «مگالایا» و «لادپورا خاس» از ایالت «مادهیا پرادش» را نیز به سازمان جهانی گردشگری معرفی کرد که در نهایت نام پوچام پالی از ایالت تلانگانا، در فهرست برگزیدگان این سازمان جای گرفت.«جی. کیشان ردی» وزیر فرهنگ و گردشگری هند خود از اهالی تلانگانا است.

 منابع:

https://telanganatoday.com/

https://timesofindia.indiatimes.com/

https://search.ipindia.gov.in/GIRPublic/Application/Details/4

https://www.dnaindia.com/

https://www.unwto.org/tourism-villages/en/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما