معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

روستایی از ایالت تلانگانا هند در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهان

سازمان ملل متحد، دهکده پوچام پالی را به عنوان یکی از بهترین دهکده‌های گردشگری جهان برگزیده است. این جایزه به مناسبت بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری، در تاریخ 2 دسامبر 2021 در شهر مادرید اسپانیا به کشور هند اعطا خواهد شد.

اخبار اقتصادی آفریقا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای آفریقایی در هفته دوم شهریورماه 1400 مندرج در رسانه‌های کشورهای این قاره به شرح زیر ارائه می‌گردد:

بررسی وضعیت گردشگری مجارستان در 2020

مجارستان با متوسط درآمد سالیانه بیش از 13 میلیارد دلار در بخش گردشگری، در سال 2020 میلادی شاهد کاهش رشد چشم گیر گردشگران خارجی بود.

کنفرانس سازمان جهانی گردشگری در سنگال (نوامبر 2021)

کنفرانس چشم انداز امنیت و تاب آوری بخش گردشگری در تاریخ 22 تا 24 نوامبر 2021 از سوی سازمان جهانی گردشگری و اتحادیه اقتصادی و پولی غرب افریقا در سنگال برگزارمی گردد.

اخبار اقتصادی آفریقا شماره51( هفته چهارم آبان ماه 1399)

مهمترین عناوین و اخبار تحولات اقتصادی داخلی و خارجی کشورهای آفریقائی و سازمان‌های منطقه ای این قاره در هفته چهارم آبان ماه 1399 که در رسانه‌های کشورهای این قاره انتشار یافته به شرح زیر بوده است:

کاهش ده درصدی تولید ناخالص داخلی یونان و برنامه اقتصادی دولت برای جبران آن

بانک مرکزی یونان اعلام کرد تولید ناخالص داخلی و درآمد این کشور طی هفت ماهه اول سال جاری میلادی به میزان ده درصد کاهش یافته است. همزمان نخست وزیر یونان یک بسته هفت میلیارد یورویی برای تزریق به اقتصاد این کشور در شرایط کرونایی معرفی کرد. بانک های این کشور نیز سه میلیارد یورو برای رهایی از تبعات منفی کرونا بر اقتصاد اختصاص داده اند.