معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۱۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۵

وبسامیت 2021 در لیسبون

رویداد بین‌المللی حوزه فناوری و اطلاعات با عنوان Web Summit 2021 از اول تا چهارم نوامبر (۱۰ تا ۱۳ آبان) سال جاری در لیسبون کشور پرتغال برگزار ‌شد.

وبسامیت یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و اینترنت است که از سال 2016 هر ساله در لیسبون پایتخت پرتغال برگزار می‌شود.وبسامیت در سال 2009 تاسیس و اولین گردهم‌آیی آن در دوبلین ایرلند برگزار شد، اما در سال 2016 به طور دائم به لیسبون انتقال یافت. مهم‌ترین اهداف این رویداد حوزه فناوری، گردآوردی و ایجاد امکان تبادل نظر میان سخنرانان برجسته، بزرگترین شرکت‌ها و رسانه‌های برتر حوزه فناوری است. مشارکت‌کنندگان در وبسامیت طیف وسیعی از کسب‌وکارهای حوزه فناوری، از پانصد شرکت برتر Fortune گرفته تا شرکت های نوپا و نمایندگان صنایع های‌تک و استارتاپ را شامل می‌شود.

وبسامیت سال 2020 به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی برگزار شد اما رویداد سال جاری به صورت حضوری و در دو قالب نمایشگاهی و سمینار برگزار گردید. مراسم افتتاحیه وبسامیت ۲۰۲۱شامگاه دوشنبه 1 نوامبر در مجموعه نمایشگاهی لیسبون موسوم بهAlticeArena  با حضور غول های فناوری ارتباطات و فضای مجازی، صدها شرکت دانش بنیان و هزاران استارتاپ آغاز به کار کرد. محورهای اصلی این رویداد/نمایشگاه شامل ارائه آخرین فناوری اینترنت، فناوری‌های نوظهور و سرمایه گذاری خطرپذیر و تحولات حوزه بازار، اقتصاد و بهداشت در شرایط خروج از همه گیری کرونا بود. در اجلاس امسال بیش از 42000 شرکت کننده از 128 کشور حضور یافتند و حدود 700 سخنران از شخصیت های برجسته سیاسی و اجتماعی ازجمله رئیس جمهور پرتغال و وزیر اقتصاد و شهردار لیسبون و نیز بسیاری از صاحبان شبکه‌های بزرگ فضای مجازیو اینترنتی مانند وارنرووگل دبیراجرایی آمازون ، کرگ فدریگی مقام ارشد از apple و براد اسمیت رئیس مایکروسافت و همچنین بسیاری از صاحبان شبکه‌های نو ظهور و پرمخاطب مانند ادیت هاربوگ مدیر شبکه launch darkly   و امی‌پوهلرس ینیانگذار Amy poehlers smart girls و همچنین  مارگرت وستاگر، کمیسر اتحادیه اروپا در امور رقابت‌های بازرگانی و شخصیت های هنری و فرهنگی مانند امی‌پولر کمدین آمریکایی، جرارد پیکه، بازیکن فوتبال، حدود 1250 استارت آپ، 1500 روزنامه نگار و بیش از 700 سرمایه گذار در اجلاسی حضور یافتند و تعدادی از آنها به ایراد سحنرانی پرداختند.

علیرغم اینکه تعداد بازدیدکنندگان مورد انتظار این اجلاس حدود 30000 نفر کمتر از آخرین اجلاس حضوری در سال 2019 بود، اما مقامات آن را "بزرگترین رویداد سال 2021" می دانند که در لیسبون برگزار شده است. تعداد اسپانسرهای وبسامیت نیز به تعداد دویست مورد افزایش یافته است که در میان آنها میتوان از گوکل و زیمنس ، هووایی ، Aws نام برد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما