معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۷/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۲۰

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در نیمه دوم مهرماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

کارکنان گاز لباب تولید گاز طبیعی را به میزان بیش از یک سوم افزایش دادند.

خبرگزاری اورینت: 1400/7/20    

 اداره لباب گاز چیکاریش، شرکت دولتی ترکمن گاز به تدریج تولید گاز طبیعی و میعانات گازی را در ژانویه تا آگوست 2021 میلادی افزایش داد. طبق وب سایت مجتمع پالایش نفت ترکمن باشی، حجم تولید "سوخت آبی" در این شرکت بالغ بر 8.2 میلیارد متر مکعب است که 34 درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده برای این دوره می‌باشد.در حال حاضر کارشناسان این شرکت به منظور افزایش بهره وری چاه‌های تولید، احیای چاه‌های گاز متروکه و همچنین توسعه صنعتی چاه‌های جدید به کار خود ادامه می دهند.

منبع: https://orient.tm/ru/post/34799/

تولید محصولات جدید در کارخانه شیمیایی به نام نیازوف در ترکمن آباد راه اندازی شد.

خبرگزاری جیحون نیوز: 1400/7/21

تولید جدیدی در کارخانه شیمیایی به نام نیازوف در ترکمن آباد ایجاد شد. صابون لباسشویی از ژوئن سال جاری میلادی در اینجا تولید می‌شود.در کارگاه جدید، از زمان آغاز به کار، 9100 قطعه از این محصول مرغوب تولید و به مراکز خرده فروشی ارسال شده است. وزن هر یک از آنها 150 گرم است.این شرکت که عمدتا کودهای معدنی، اسید سولفوریک و اکسیژن تولید می‌کند، در حال راه اندازی تاسیسات جدید تولید است. تولید صابون یکی از جهات جدید فعالیت این کارخانه است.برنامه ریزی شده است که کارگاه جدید برای تولید فسفر غلیظ در اینجا ایجاد شود. ساخت آن برای 2021 - 2024 میلادی برنامه ریزی شده است.

منبع: https://jeyhun.news/v-ximicheskom-zavode-imeni-s-a-niyazova /

 

کارآفرینان لباب بیش از 211 تن کالباس در 9 ماه تولید کردند.

خبرگزاری جیحون نیوز:1400/7/21

 کارآفرینان لباب بیش از 211 تن سوسیس و کالباس در 9 ماهه سال جاری میلادی تولید کرده اند. بیش از 110.5 تن بیشتر از مدت مشابه سال گذشته میلادی تولید شده است.سیزده کارآفرین مشغول تولید سوسیس و کالباس در سراسر استان هستند. 76.8 تن محصولات ارسال شده به مراکز خرده فروشی به سرگئی کولیاپین کارآفرین تعلق دارد. تقریبا 54.5 تن محصولات در شرکت سهامی عام "لباب ات اونوملری" آماده شده است. این یعنی تقریباً 11.5 تن بیشتر از رقم سال گذشته میلادی اتحادیه است. سمندر مصطفی کولوف کارآفرین 3.45 تن سوسیس و کالباس به مغازه‌ها و بازارها ارسال کرد. وی در دوره مشابه سال گذشته میلادی، 2.67 تن محصول تولید کرد.

منبع: https://jeyhun.news/lebapskie-predprinimateli-za  /

 

کارآفرین لبابی 50 تن سیب برداشت کرد.

سایت استانداری لباب: 1400/7/19  

 در مزرعه دهستان یونس دایخان، که در استان لباب واقع شده است، باغداران محصول خوبی برداشت کرده اند.سیب برداشت شده از مزرعه یکی از اعضای اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان، کارآفرین یونس عبدالله اف، می‌باشد و در حال حاضر در بازار داخلی به فروش می رسد. همانطور که روزنامه "ریزقال" می نویسد، این کارآفرین 50 تن سیب برداشت کرد. تمام این محصول در 10 هکتار  زمین کاشته شده است و حاصل 25 هزار درخت سیب می‌باشد. در آینده، او قصد دارد تولید خود را افزایش دهد.

منبع: https://lebap.gov.tm/news/10-gektarda-25

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما