معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۷/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۰۹

ایجاد سازمان مناطق یکپارچه اقتصادی در دبی

دبی قانون جدیدی برای ایجاد "سازمان مناطق یکپارچه اقتصادی" صادر کرد که شامل مناطق سیلیکون دبی، منطقه آزاد فرودگاه دبی و شهر تجاری دبی می‌شود.

براساس این قانون سازمان جدید مناطق تجاری دبی ایجاد خواهد شد. این سازمان شامل واحدهای سیلیکون دبی، منطقه آزاد فرودگاه دبی و شهر تجاری دبی می‌باشد که 5000 شرکت را در بر می‌گیرد.

براساس مطالب منتشره این سازمان چارچوب های جدیدی را برای بهبود خدمات ارائه شده به مشاغل و سرمایه گذاران معرفی می‌کند. بیش از 5000 شرکت بین المللی که 20 بخش کلیدی اقتصادی را پوشش می دهند و 30000 کارمند از سراسر جهان، تحت سازمان مناطق اقتصادی یکپارچه دبی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. این قانون از مناطق اقتصادی یکپارچه ، تنوع بخشیدن به فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار و بهبود سهولت تجارت پشتیبانی می‌کند.

یکی از تمرکزهای اصلی این سازمان، جذب شرکت های داخلی و بین المللی است تا مقر خود را در مناطق اقتصادی یکپارچه در امارات مستقر کنند. همچنین هدف آن حمایت از شرکت های کوچک و متوسط و ایجاد کارآفرینی و نوآوری در بخش های مختلف است.

این سازمان، ایجاد، توسعه و مدیریت زیرساختها و خدمات اداری مناطق یکپارچه اقتصادی را به عهده خواهد داشت و همچنین فعالیتها و خدمات تجاری در مناطق یکپارچه اقتصادی، از جمله واردات و ذخیره کالا را تنظیم می‌کند.

شرکتها و اشخاصی که دارای مجوز در مناطق اقتصادی یکپارچه هستند، از تاریخ صدور قانون جدید به مدت 50 سال از کلیه مالیاتها، از جمله مالیات بر درآمد معاف می‌شوند. همه شرکتهای تابعه اداره مناطق اقتصادی یکپارچه دبی و شرکتها یا افراد دارای مجوز از این اداره از محدودیتهای بازگشت سرمایه، سود و حقوق به هر ارز و به هر مقصدی در خارج از مناطق آن معاف هستند. این معافیت برای 50 سال اعتبار دارد. علاوه بر این، وجوه شرکتهای دارای مجوز و کارکنان آنها مشمول ملی شدن یا محدودیت مالکیت نخواهند شد.علاوه بر این، عملیات سازمان مناطق یکپارچه اقتصادی و شرکتهای دارای مجوز از این سازمان، تابع مقررات شهرداری دبی یا اقتصاد دبی نیست، مگر در مورد مقررات مربوط به ایمنی، امنیت و کنترل غذا یا هرگونه مقررات دیگر که به صورت واضح در آن عنوان قابل اجرا در مناطق آزاد تعیین شده باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما