معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۲۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۹۹

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در نیمه اول شهریور 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

نیروگاه توربین‌های گازی ژاپنی در لباب به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری اورینت: 1400.06.13

نیروگاه توربین گازی جدید با ظرفیت 432 مگاوات در لباب به بهره‌برداری رسید و بخشی از نیروگاه دولتی لباب، واقع در حومه چارجو شد. پروژه بزرگ برق توسط شرکت دولتی "ترکمن انرگو" با همکاری شرکت Sumitomo Corporation и Mitsubishi Hitachi Power Systems با مشارکت هلدینگ ساختمانی ترکیه Rönesans اجرا شد.

هیأت ژاپنی به سرپرستی اجیما کیوشی وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، برای شرکت در مراسم افتتاحیه این تاسیسات وارد ترکمنستان شد.نیروگاه جدید مجهز به سه توربین گازی میتسوبیشی است که برای اولین بار در ترکمنستان نصب شده است. توان خروجی هر یک از آنها 144 مگاوات است. به همراه آنها، کل ظرفیت نیروگاه دولتی لباب به 581.2 مگاوات رسید. این همچنین به معنای فرصت‌های بیشتر برای افزایش عرضه برق به کشورهای منطقه از جمله ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان است.

تکمیل اصلاح پشم پاییزی گوسفندان در مزرعه‌های دامداری استان لباب

سایت استانداری لباب: 1400.06.15

در دامداری‌‌های انجمن تولیدات کشاورزی استان لباب، اصلاح پشم پاییزی گوسفندان با برداشت 156 تن پشم با موفقیت به پایان رسید. در مجموع 583 تن پشم تهیه شده و تحقق این طرح 130 درصد بوده که در همه مزارع این میزان فراتر از برنامه سالانه بوده است. متخصصان دامداری جیحون در حومه سایات 183.7 تن پشم برداشت کردند و  166 درصد از برنامه فراتر رفتند .

تأمین سوخت نیروگاه جدید با خط لوله گاز به طول 125 کیلومتر

سایت استانداری لباب: 1400.06.15

خط لوله گاز 125 کیلومتری که از میدان اوچاجی تا نیروگاه جدید در حومه چارجو کشیده شده، سوخت آبی را بدون وقفه تأمین می‌کند. این خط لوله توسط متخصصان اداره ترکمن گوندوگار نفت گورلوشیک نصب شده است. مطابق قرارداد منعقد شده بین شرکت دولتی ترکمن گاز، شرکت متالورژی لوله و شرکت GAZPROM Schweiz AG کنفدراسیون سوئیس لوله‌های با کیفیت بالا عرضه شد.

"گوندوگار آکیمی" از ابتدای سال 60 تن روغن آفتابگردان تولید کرده است

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: 1400.06.15

به نقل از روزنامه ریزکال در روز دوشنبه، از ابتدای سال 2021 میلادی، انجمن اقتصادی "گوندوگار آکیمی" 150 تن تخمه آفتابگردان را تولید کرده است . بر اساس این گزارش مواد اولیه اصلی تولید و برداشت دانه‌های روغنی، از کشاورزان محلی خریداری می‌شود.شرکت تولید روغن نباتی و آرد در مرکز حومه بختیارلیک واقع شده است و مجهز به تجهیزات مدرن چینی است. ظرفیت آن برای پردازش 18 هزار تن بذر و تولید 7 هزار و 200 تن روغن نباتی در سال و همچنین تولید 60 تن آرد در روز طراحی شده است.روغن‌های آفتابگردان "گوندوگار آکیمی" در بطری‌های 1 و 5 لیتری تحت علامت تجاری "گونای" عرضه می‌شوند.

شرکت "عجب اونوم" در استان ماری قصد صادرات لنت ترمز به ازبکستان را دارد

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: 1400.06.15

به گزارش وب‌سایت اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان در روز دوشنبه، شرکت اقتصادی "عجب اونوم"، تولیدکننده ترکمن لنت ترمز برای خودروهای سواری، در حال مذاکره برای صادر کردن محصولات این شرکت به ازبکستان است. بر اساس این گزارش، شرکای خارجی بر اساس قیمت و کیفیت کالاهای این شرکت جذب شده‌اند.این شرکت واقع در حومه وکیلبازار استان ماری، قادر به تولید سالانه 300 هزار لنت جهت استفاده بیشتر خودروهای مورد استفاده در ترکمنستان است.سازگاری با محیط‌زیست، از موارد دارای اهمیت در تولید محصولات می‌باشد. به گزارش اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان، لنت‌های ترمز این شرکت در دسامبر 2019 میلادی گواهی انطباق سرویس اصلی دولتی "ترکمن استانداردلاری" را دریافت کردند.این شرکت لنت‌های ترمز مارک گونت را پیش از سال 2020 به مراکز خرده‌فروشی کشور تحویل می‌داد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما