معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۱۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۰

اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین در هفته‌ اول شهریور 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این حوزه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

استفاده از پیشرفته ترین داروهای ضد سرطان جهان در شنجن

اخیراً، دو داروی ضد سرطان جدید که از طریق سیاست "تبادل دارو و تجهیزات هنگ کنگ-ماکائو" وارد شده در بیمارستان دانشگاه هنگ کنگ-شنجن مورد استفاده قرار گرفته است. این اولین دسته از داروهای ضد سرطان خوراکی جدید است که از زمان اجرای سیاست تبادل دارو و تجهیزات به بیمارستان شنجن دانشگاه هنگ کنگ وارد شده است.

داروهای معرفی شده عبارتند از "Entrectinib" و "Iorlatinib" که هر دو داروهای ضد سرطان نسبتاً جدیدی هستند که در سراسر جهان تأیید شده اند. 

انتشار "برنامه اقدام سه ساله ساخت هاب بین المللی کشتیرانی گوانجو (2021-2023)"

گوانجو "برنامه اقدام سه ساله ساخت هاب بین المللی کشتیرانی گوانجو (2021-2023)" را منتشر کرد. این طرح از 8 جنبه از جمله ایجاد زیرساخت مناسب، توسعه حمل و نقل چند حالته، ایجاد خدمات لجستیکی مناسب و کارآمد، بهبود سطح خدمات حمل و نقل، تقویت ساخت بنادر هوشمند، بهینه سازی مداوم بندر و محیط تجاری کشتیرانی و ارتقاء ساخت بندر سبز و ایمن و حمل و نقل، تعمیق مبادلات و همکاری بنادر،  25 هدف و 5 تدابیر حفاظتی تشکیل شده است. بر اساس این برنامه، تا سال 2023، گوانجو تلاش خواهد کرد تا  ظرفیت حمل بار بندری و ظرفیت کانتینری به ترتیب به 660 میلیون تن و 25.5 میلیون TEU برسد.

در سال 2020، ظرفیت حمل بار بندر گوانجو 636 میلیون تن بود که رتبه چهارم در جهان را کسب نمود؛ ظرفیت کانتینری نیز 23.51 میلیون TEU بود که در رتبه پنجم جهان قرار گرفت. 

راه اندازی اولین "پارک صنعتی کربن صفر" در چین توسط شرکت BYD

شرکت BYD به طور رسمی‌پروژه "پارک صنعتی کربن صفر" را در 19 آگوست در شهرک صنعتی Pingshan این شرکت راه اندازی کرد تا اولین پارک صنعتی بدون کربن با برند خودروی چینی  ایجاد گردد. BYD به تازگی به طور رسمی‌کمیته مدیریت انتشار کربن را تشکیل داده است که شامل گروه‌های محصول سبز، انرژی پاک، صرفه جویی انرژی و کاهش انتشار، خرید و توسعه دارایی‌های کربنی، صدور گواهینامه خنثی کربن، تبلیغاتی سبز و کم کربن و رفاه اجتماعی کم کربن می‌باشد.

راه اندازی اولین پروژه "پارک کربن صفر" تجربه خوبی را در تسریع تحول صنعت حمل و نقل به سمت سبز و کم کربن در اختیار چین قرار می دهد.

پاداش 13 میلیون یوانی برای توسعه صنعت لجستیک بندر و کشتیرانی در استان‌هاینان

طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی دولت استان‌هاینان، منطقه توسعه اقتصادی یانگپو به تازگی "برنامه توسعه صنعت لجستیک بندر و کشتیرانی" را منتشر نموده که مشوق هایی برای صنعت کشتیرانی در نظر گرفته است. طبق  این برنامه، منطقه توسعه اقتصادی یانگپو بر اساس مسیرهای جدید، مسیرهای عملیاتی پایدار، حجم کانتینر و درجه کشتی به شرکت های کشتیرانی پاداشی به میزان حداکثر 13 میلیون یوان (198 هزار دلار) ارائه می دهد.

طبق "برنامه کلی ساخت بندر تجارت آزاد هاینان" که در 1 ژوئن 2020 تصویب شد تا سال 2025، هاینان سیاست حمل و نقل دریایی آزادتری را از طریق "بندر یانگپو" اجرا می‌کند. تا پایان ماه ژوئن سال جاری، بیش از 90 شرکت کشتیرانی در بندر یانگپو مستقر شده اند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما