معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۲۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۷

اخبار اقتصادی هنگ کنگ چین

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته دوم مرداد 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

یارانه نقدی دولت هنگ کنگ به شهروندان این منطقه

بخش اول کمک 5000 دلار هنگ کنگی (معادل 500 یورو به هر نفر) دولت به شهروندان این منطقه به میزان 2000 دلار به بیش از 5.5 میلیون نفر از افراد واجد شرایط پرداخت شد. این اقدام که در راستای تحرک بخشیدن به اقتصاد منطقه طراحی شده، فقط در فروشگاه‌های این منطقه و از طریق 4 پلتفرم پرداخت محلی قابل دریافت است.

افزایش رشد اقتصادی سالیانه هنگ کنگ

پاول چان وزیر دارائی هنگ کنگ اعلام کرد به نظر می رسد رشد اقتصادی سالیانه هنگ کنگ بیش از 5.5 درصد باشد که از برآورد های اولیه 3.5 تا 5.5 درصد فراتر است. وی همچنین از مردم خواست برای دریافت واکسن‌های کرونا شتاب کنند تا هرچه زودتر هدف واکسیناسیون 70 درصدی جمعیت حاصل شود و پس از آن بتوان بازگشایی مرز با سرزمین اصلی را انتظار داشت. 

افزایش تمایل به سر مایه گذاری در چین طی 5 سال آینده

بر اساس یک نظرسنجی که در روزنامه چاینا دیلی منتشر شده است، طی 5 سال آینده سرمایه گذاری دولت ها در چین تا 40 درصد افزایش پیدا خواهند کرد و بیش از 75 درصد دولت ها به دلیل نرخ بالای سودآوری متمایل به سرمایه گذاری در چین هستند و 57 درصد نیز چین را به عنوان گزینه بسیار مناسبی برای متنوع سازی سبد سرمایه گذاری خود می دانند.

وضعیت کرونا در هنگ کنگ

تاکنون حدود 50 درصد جمعیت هنگ کنگ اولین دوز و حدود 38 درصد نیز هر دو دوز واکسن‌های خود را دریافت کرده اند. آقای پاتریک نیپ وزیر خدمات اجتماعی اعلام کرد بیش از 3.4 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن دریافت کردند که می‌توان گفت واکسیناسیون 70 درصدی قابل حصول است. وی گفت در این شرایط می‌توان به واکسیناسیون 90 یا حتی 100 درصدی نیز امیدوار بود. میانگین واکسیناسیون روزانه تا 67 هزار نفر افزایش یافته است. حدود 40 درصد مردم واکسن سینووک و 60 درصد بایون تک را انتخاب کرده اند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما