معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۲۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۷

اخبار اقتصادی نروژ

گزیده اخبار اقتصادی نروژ در هفته سوم تیر 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

رشد چشمگیر صادرات کالا

  بر اساس آمارهای صادره از مرکز آمار نروژ، کل صادرات کالا در ماه ژوئن معادل 97.9 میلیارد کرون  بوده است. این آمار 70.7 درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته است. مرکز آمار اعلام کرد: افزایش صادرات نفت خام، گاز طبیعی و کالاهای ساخته شده درسرزمین اصلی نروژ به این افزایش کمک کرده است.

https://www.nrk.no/nyheter/betydelig-vekst-i-vareeksporten-1.15569803

 

 افزایش صادرات غذاهای دریایی نروژ  

  ارزش صادرات محصولات غذایی دریایی نروژ در شش ماه اول سال،  هرگز بالاتر از سال 2021 نبوده است. در مدت این شش ماه، نروژ غذاهای دریایی به ارزش 53.7 میلیاردکرون صادر کرده است. این رشد 1 درصدی معادل 646 میلیون کرون است. فقط در ماه ژوئن، غذاهای دریایی به ارزش 9 میلیاردکرون صادر شد.

https://www.nrk.no/nyheter/norsk-sjomat-selger-som-aldri-for-1.15564478

 

صندوق جدید آب و هوا میلیاردها دلار سرمایه گذاری می‌کند

دولت در طی پنج سال 10 میلیارد کرون برای ایجاد صندوق جدید آب و هوایی اختصاص می دهد که در زمینه انرژی سبز در کشورهای در حال توسعه سرمایه گذاری خواهد کرد. هدف این است که سرمایه گذاری عمده ای در انرژی‌های تجدید پذیر، به ویژه در کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای در مقیاس بالا بدلیل استفاده از زغال سنگ در نیروگاه‌ها انجام شود. اعلام شده که صندوق سرمایه گذاری آب و هوا سهم قابل توجهی در دستیابی به توافق پاریس و اهداف توسعه پایدار جهانی خواهد داشت.

https://www.nrk.no/nyheter/nytt-klimafond-satser-milliarder-1.15567806

 

نروژ زیردریایی‌های جدید آلمانی را خریداری می‌کند

  نروژ و آلمان قراردادهایی را برای تحویل زیردریایی‌های جدید امضا کرده اند. این امر همچنین بازار آلمان را به روی صنایع دفاعی نروژ باز می‌کند. فرانک بکه ینست وزیر دفاع نروژ در بیانیه ای گفت: اکنون در پروژه ساخت زیردریایی و همکاری استراتژیک با آلمان به یک مرحله مهم رسیده ایم.

https://www.nrk.no/norge/norge-kjoper-nye-tyske-ubater-1.15569268

 

 قرارداد تجارت آزاد امضا می‌شود

  نروژ و انگلستان توافق نامه تجارت آزاد جدید را امضا می‌کنند. این قرارداد تضمین می‌کند که شرکت های صنعتی نروژ همچنان از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند و این توافق نامه اطمینان می دهد که شرکت های نروژی با درخواست پرداخت عوارض گمرکی بیشتر از رقبای خود روبرو نخواهند شد.

https://www.nrk.no/nyheter/frihandelsavtale-signeres-i-dag-1.15568487

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما