معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۰۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۳

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته چهارم تیر 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 خرید سهام شرکت نفتی فار لیمیتد توسط شرکت وود ساید استرالیا

Sennews.com، مورخ 7 ژوئیه 2021

شرکت نفتی وود ساید، مجری پروژه نفت سانگومار در فلات قاره سنگال کل سهام شرکت فار سنگال را در پروژه‌های نفتی سنگال (فلات قاره روفیسک، فلات قاره سانگومار و آب‌های عمیق سانگومار) خریداری نمود. قیمت خرید 45 میلیون دلار و همچنین 167 میلیون دلار برای پرداخت سرمایه در گردش هست و پرداخت بیشتر تا 55 میلیون دلار بستگی به قیمت آینده نفت سنگال و زمان تولید اولین بشکه نفت دارد.بر این اساس شرکت woodside بزرگ‌ترین سرمایه گذار در پروژه‌های نفتی سنگال هست. 

 رئیس‌جمهور سنگال 5000 گوسفند برای عید قربان هدیه داد

Dakarpost.com، 20 ژوئیه 2021

مکی سال، رئیس‌جمهور سنگال به همراه همسر خود در بزرگ داشت عید قربان موسوم به tabaski در سنگال که همواره یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی این کشور هست 5000 گوسفند را به نزدیکان و مردم تهی‌دست فارغ از گرایش‌های سیاسی هدیه داد.

 سنگال هشتمین کشور دنیا در پول‌شویی

Pluse.sn مورخ 20 ژوئیه 2021

براساس گزارش منتشره از سوی موسسه حکمرانی به ازل، چندین کشور براساس ارزیابی freedom house و همچنین شاخص های صندوق بین‌المللی پول اوضاع وخیمی در مبارزه با پول‌شویی دارند. سنگال از سال 2016 در محدوده قرمز مبارزه با پول‌شویی قرار دارد. این کشور در گزارش شفافیت بین‌الملل 2020 در رتبه 67 جهان قرار دارد. سنگال در سال‌های مابین 2012 تا 2015 پیشرفت‌هایی در مبارزه با پول‌شویی داشته است اما بعدازآن با ایستایی روبرو بوده است.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما