معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۳

حضور نمایندگان شرکت‌های قزاقستان در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا

نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از تاریخ 18 لغایت 22 تیر ماه 1400 در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های ایرانی ، نمایندگانی از شرکت‌های کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان حضور داشتند.

از قزاقستان در مجموع 17 نماینده از  13 شرکت و نهاد فعال در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و ماشین‌آلات کشاورزی، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، حمل و نقل، انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید خودرو و لوازم و تجهیزات خودرو و ساختمان‌سازی در نمایشگاه حضور داشتند.

در خلال نمایشگاه، نشست تجاری بین تجار قزاقستان و طرف‌های ایرانی فعال در زمینه‌های مختلف اقتصادی برگزار و  برنامه‌هایی برای بازدید ایشان از مجمتع صنعتی شنزار در پاکدشت ورامین و تاسیسات بندری امیرآباد (اینچه برون) اجرا گردید. تعدادی از اعضای هیأت قزاقستان همچنین ضمن سفر به بندرعباس با برخی از مدیران سازمان صمت استان هرمزگان دیدار و گفتگو کردند. جلسه‌ای نیز میان بخش دیگری از هیأت تجاری قزاقستان با مسئولان شرکت بازرگانی دولتی کشورمان (GTC) در تهران برگزار شد. در این نشست توافق اصولی میان طرفین برای خرید غلات قزاقستان از سوی ایران حاصل گردید.

لازم به ذکر است پس از روسیه کشور قزاقستان با توجه به حضور نمایندگان 13 شرکت و نهاد بیشترین شرکت و فعالترین جایگاه را در نمایشگاه داشت. به طوری که بر اساس گفته‌های طرف قزاق، توافقات تجاری خوبی میان برخی از شرکت‌های قزاقی با شرکتهای ایرانی صورت گرفته است. ارزش این توافقات به چند ده میلیون دلار می رسد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما