معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۷۸

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی (هفته چهارم خرداد )

اهم اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در هفته چهارم خرداد 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

امضای قرارداد بین عراق و شرکت المصدر امارات برای تولید برق خورشیدی

وزارت نفت عراق از قراردادی برای تولید 2 هزار مگاوات برق خورشیدی با شرکت مصدر امارات از طریق سرمایه گذاری خبر داد. این قرارداد بزرگ ترین قرارداد برای تولید انرژی پاک در عراق است. 

راه آهن امارات به صحرای خلیج فارس می رسد

امارات با تامین اعتبار فاز دوم خط راه آهن خود سعی دارد روند ساخت یک سیستم ریلی که هفت امارت شیخ نشین را به هم متصل می‌کند به پایان برساند و طی مسیر 1200 کیلومتری به عربستان وصل شود. این قطار بخشی از برنامه گسترده شبکه ریلی است که هر شش کشور شورای همکاری خلیج فارس، عربستان، امارات، قطر، کویت، بحرین و عمان را به هم متصل می نماید. رقابت هفت امارت شیخ نشین امارات که هریک تخصص و زمینه‌های مورد علاقه خود را دارند منجر به تاخیر در اتمام پروژه راه آهن ملی شده که مرحله اول آن حدود 5 سال پیش آغاز شده بود.

ارزانترین کشور های خلیج فارس

پایتخت کشورهای خلیج فارس از نظر هزینه در میان گران ترین کشورهای جهان قرار دارند. اما یک مطالعه جدید میزان گرانی هر یک از آنها را برای مهاجران خارجی مشخص کرده است. پایتخت دوحه در رده نخست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از نظر ارزانی بخاطر جایگاه 130 از نظر گرانی در جهان در شاخص هزینه زندگی برای مهاجران برای سال 2021 قرار دارد. تحقیقات موسسه مرسر که براساس ارزیابی خود از شهرها از نظر هزینه زندگی در سراسر جهان است عوامل اساسی مانند نوسانات ارزی، تورم هزینه‌ها و بی ثباتی قیمت اقامت در تعیین هزینه‌های زندگی برای مهاجران را در نظر گرفته است. کویت (115 جهانی از نظر گرانی) در رده دوم، مسقط (108)، جده (94)، منامه(71)، ابوظبی(56)، دبی(42)، ریاض(29) به ترتیب ردیف سوم تا هشتم از نظر ارزانی می‌باشد. 

توسعه بندر بربرا سومالی با سرمایه گذاری 44 میلیون دلاری امارات

با سرمایه گذاری 442 میلیون دلاری سازمان بنادر دبی(امارات)، فاز دوم بندر بربره سومالی واقع در سومالی لند با ایجاد ترمینال جدید توسعه می یابد. افتتاح این بندر برای سومالی لند بدلیل همجواری با اتیوپی که 100 میلیون نفر جمعیت دارد و هیچ گذرگاهی به دریا ندارد و به جیبوتی متکی است قابل اهمیت می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما