معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۴۱

اخبار اقتصادی ایتالیا (هفته دوم تیر)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی ایتالیا در هفته دوم تیر 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

کاهش کارمندان دولت به کمترین  سطح طی 20 سال گذشته،

بر طبق اخرین  گزارش مجمع PA ، کارمندان دولت در ابتدای سال 2021 به 3.2 میلیون نفر رسید که نسبت به سال 2020 با 31 هزار کاهش همراه بود که طی 20 سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده است.

بهبود وضعیت گرشگری خارجی،

براساس نظرسنجی گردشگری بانک ایتالیا،  گردشگری خارجی در ایتالیا به لطف بهبود برنامه‌های همه گیری و واکسیناسیون در حال بهبود است و می‌تواند "از طریق گواهینامه به اصطلاح پاس سبز و سایر اقدامات با هدف تسهیل سفر در قلمرو اروپا و همچنین اقدامات احتمالی افزایش یافته و با از سرگیری جریان گردشگری از ایالات متحده " رونق بیشتری بیابد. همه گیری باعث شد ایتالیا 27 میلیارد درآمد در سال 2020 از هزینه‌های گردشگران خارجی از دست بدهد. 

1.3 میلیون یارانه بگیر در ماه می،

رصدخانه درآمد شهروندی INPS اعلام نمود، در ماه مه ، خانوارهایی که مشمول  یارانه بازنشستگی شده یا مساعده شهروندی دریافت می‌کردند 1.3 میلیون نفر اعلام گردید که از بین  2.92 میلیون متقاضی مجاز شناخته شدند. متوسط کمک دریافتی در این ماه 551 یورو بود که مجموعا 717.7 میلیون یورو بوده است.     

اقدامات تنبیهی کادر درمان بدون واکسن، 

اولین اقدامات توسط ارگانهای درمانی مناطق مختلف برای تعلیق کادردرمان که مایل به واکسینه شدن نیستند، آغاز شده است. این افراد شامل پزشکان ، پرستاران ، کادرهای پشتیبانی و کلیه مشاغل مختلف بهداشتی و دستیاران امور اجتماعی هستند که قانون آنها را ملزم به واکسیناسیون نموده است . تا به امروز ، طبق برآوردهای کمیساریای اورژانس کوید ، کادر درمانی "بدون واکسن - نواکس" 45753 نفر از کادر درمانی  هستند که در مجموع 2.36٪ کادر درمان می‌باشند. کادر درمانی که ازواکسیناسیون امتناع نمایند با سه گزینه مواجه تنبیهی مواجه خواهند شد:  در مرحله اول ، قانون پیش بینی کرده است که از انجام خدمات مرتبط با بیماران کرونایی محروم خواهند شد، درمرحله دوم، اپراتور یا پزشک به مرخصی اجباری خواهد رفت. در آخرین چاره ، مشمول تعلیق از حرفه بدون دریافت حقوق خواهد شد.

 رسیدن رشد تولیدات صنعتی به قبل از  بحران  کرونا،

  سازمان آمار ایتالیا (ایستات) اعلام نمود رشد گردش مالی بخش صنعت در آوریل 2021 بدون عوامل فصلی ، 3.3٪ برآورد می‌شود که نسبت به مارس افزایش یافته است.

نخست وزیر: اعتماد اقتصادی در حال احیاء بوده و روند بهبودی  پایدار خواهد  بود،

نخست وزیر در مجلس اظهار داشت: اوضاع اقتصادی اروپا و ایتالیا به سرعت در حال بهبود است. طبق پیش بینی‌های کمیسیون اروپا ، در سال های 2021 و 2022 ایتالیا به ترتیب 4.2٪ و 4.4٪ مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا رشد خواهد کرد. بسیاری از شاخص های موجود نشان می دهد که بهبود حتی پایدارتر خواهد بود و اعتماد در حال بازگشت است.نگاه اتحادیه اروپا به ایتالیا ، به میزان موفقیت ما بستگی دارد. در واقع ، این برنامه‌های ماست که کمکی معادل 191.5 میلیارد یورو را جذب  می‌کند که باید 30 میلیارد نیز از منابع دیگر صندوق تکمیلی به آن اضافه شود. موفقیت برنامه نسل بعدی Eu تا حد زیادی به ما بستگی دارد. هدف ما این است که به روشی پایدار بر نرخ رشد کم مزمن که ایتالیا قبل از همه گیری بدان مبتلا بوده، غلبه کنیم. در طی همه گیری ما از منابع عظیمی‌برای محافظت از ظرفیت تولیدی اقتصاد خود استفاده کردیم. اکنون باید اطمینان حاصل کنیم که تقاضای کل قادر به تأمین این سطح عرضه است.

افتتاح بزرگترین مرکز تجارت الکترونیکی ایتالیا،

شرکت پست ایتالیا، بزرگترین مرکز پردازش محموله‌های خود را افتتاح نمود. این مرکز وظیفه مرتب سازی خودکار که به تجارت الکترونیکی و خدمات پیک اکسپرس اختصاص دارد را با سرمایه گذاری 60 میلیون یورویی بر عهده خواهد داشت. با استفاده از فن آوری پیشرفته و فعالیت 600 کارمند ، 300000 بسته در محیط 80،000 متر مربعی در روز پردازش می‌شوند. این مرکز مجهز به چهار خط بهم پیوسته است که قادر به مرتب سازی بسته‌ها بر اساس مقصد و وزن / حجم در قالب 694 خروجی ، از کوچکترین بسته‌ها تا محموله‌های بزرگ با ظرفیت  پردازش 39 هزار قطعه در ساعت است. نقش فناوری در این بخش از طریق اتوماسیون شامل استفاده از فناوری نوآورانه "مرتب سازی موبایل اتونوموس" با استفاده از 17 ربات است. بسته‌ها پس از پردازش ، مستقیماً بر روی وسایل نقلیه ای که برای توزیع در سراسر ایتالیا در نظر گرفته شده ، قرار می‌گیرند. 

تصویب کمک 1.2 میلیارد  یورویی یارانه ای پیمان صادرات، 

تارنمای وزارت خارجه ایتالیا: وزارت امور خارجه ایتالیا با رضایت فراوان از تصویب طرح ملی بازیابی و مقاومت ایتالیا که توسط رئیس کمسییون اروپا، فون در لاین در سفر به رم اعلام شد، استقبال می‌کند. وزارت امور خارجه به طور کامل متعهد است کمک ارزشمند ارائه شده را در راستای هدف آن که تقویت ابزار مالی یارانه ای در چارچوب پیمان صادرات است ، عملیاتی نماید.  4000 شرکت از این طرح جدید وزارت خارجه بهره مند خواهند شد

ایتالیا و شدت تهدید ویروس کرونا دلتا،

با ورود اولین مبتلایان به کرونای هندی موسوم به دلتا در ایتالیا، در 18 ماه می میزان مبتلایان 1% و در اواسط ژوئن به 3.4% افزایش یافت. موسسه بیوتکنولوژی سنگ ناپل در تحقیق خود ضمن اعلام این وضعیت اعلام نموده است آمار واقعی مبتلایان به مراتب می‌تواند بیشتر و تا سطح 25% نیز باشد و این زنگ خطری برای موج بعدی کرونا باشد.

افزایش شاخص اعتمادمصرف کنندگان در ماه ژوئن، 

برابر اعلام سازمان آمار ایتالیا "افزایش چشمگیر" در شاخص اعتماد مصرف کننده (از 110.6 به 115.1) و مشاغل (از 107.3 به 112.8) در ماه ژوئن ، ثبت شده است.

S&P برآورد رشد GDP ایتالیا را بهبود بخشید ،

تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال 2021 و در سال آینده به 4.9٪ ارتقا خواهد یافت. این تحقیق در مورد پیش بینی اروپا در سه ماهه سوم تحت عنوان "بازگشایی بزرگ" نیز اعلام شده است. پیش بینی‌های قبلی این موسسه 4.7٪ در سال جاری و 4.2٪ در سال 2022 بود. ،

چراغ سبز بروکسل به برنامه ریکاوری ایتالیا و اظهارات نخست وزیر

روزنامه ایل مساجرو : "ماریو دراگی" نخست وزیر ایتالیا به منظور اخذ تأییدیه رسمی طرح ملی ریکاوری این کشور از کمیسیون اتحادیه اروپا که بر اساس آن ایتالیا ظرف 6 سال آینده حدود 200 میلیارد یورو کمک مالی از بروکسل (مبلغ 209 میلیارد یورو شامل 82 میلیارد کمک بلاعوض و 127 میلیارد به صورت وام به ایتالیا تعلق می‌گیرد) دریافت خواهد کرد، در رم با "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا دیدار کرد.

طبق همین گزارش، "دراگی" در جریان کنفرانس خبری مشترک با "فون درلاین" با ابراز «خرسندی از ارزیابی مثبت کمیسیون اروپا نسبت به طرح ریکاوری ایتالیا»، تأکید کرد : « برای برقراری عدالت بیشتر در کشور و احیای رشد اقتصادی این پروژه را تدوین کرده ایم که البته چالش مهم تر اجرای آن است. ما باید بتوانیم به نحو مطلوب و موثر از کمک های مالی اتحادیه استفاده کنیم. تحقق طرح ریکاوری ملی مسئولیت بزرگی برای ایتالیا و آغاز فصل جدیدی برای این کشور است».

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما