معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۲

اخبار اقتصادی نروژ (هفته اول خرداد 1400)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی نروژ در هفته اول خرداد 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده است به شرح زیر ارائه می گردد:

کاهش شدید مهاجرت

  از سال 2005 تاکنون برای اولین بار تعداد مهاجران به نروژ کاهش داشته است. مرکز آمار نروژ (SSB) اعلام کرد، این کاهش عمدتا به دلیل همه گیری شیوع کرونا است.در مجموع 24400 شهروند خارجی در سال 2020 به نروژ مهاجرت کردند که 14000 نفر کمتر از سال قبل است. همچنین در بین افرادی  با سابقه پناهندگی رشد ضعیف تری وجود داشت.

https://www.nrk.no/nyheter/stor-nedgang-i-innvandringen-1.15507763

 

مهاجران بیشتر شغل خود را از دست داده اند

مرکز آمار نروژ گزارش داد در سال 2020 افراد با سابقه مهاجرت نسبت به جمعیت عمومی نروژ بیشتر شغل خود را از دست داده اند. دلیل این امر این است که افرادی که دارای سابقه مهاجرت هستند بیشتر در صنایعی که بیشتر تحت تأثیر اقدامات کنترلی کرونایی قرار گرفته اند، مشغول بکار بودند. براساس یک نظرسنجی که توسط مرکز آمار نروژ Statistics Norway انجام شده است، مهاجران زیر 25 سال بیشترین آسیب را دیده اند.

https://www.nrk.no/nyheter/ssb_-flere-innvandrere-mister-jobben-1.15510891

شرکت های وابسته به خطوط هواپیمایی نروژین ایرلاین ورشکسته شدند

شرکتهای مدیریت عملیات زمینی و کارگو وابسته به نروژین ایرلاین با ورشکستگی روبرو شدند. اسناد ثبت شده این ورشکستگی را نشان می دهد. نروژین ایرلاین تنها یک طرف از مالکین در این دو شرکت است. شرکت هواپیمایی نروژین ایرلاین رسماً تغییر گسترده در ساختار این شرکت را به اتمام رساند.

https://www.nrk.no/nyheter/norske-norwegian-selskaper-konkurs-1.15511236

 

اتصال کابل برق بین نروژ و آلمان

  اولین اتصال کابل شبکه برق بین نروژ و آلمان رسماً افتتاح شد. ارنا سولبرگ و آنگلا مرکل نخست وزیران دو کشور در مراسم افتتاح رسمی این شبکه انتقال برق بین دو کشور حضور داشتند. 

https://www.nrk.no/nyheter/stromkabel-mellom-norge-og-tyskland-1.15511555

 

نرخ بیکاری رو به کاهش است

  در ماه می، 183 هزار و 900 نفر کاملاً بیکار ، نیمه بیکار و متقاضی کار در برنامه‌های اداره تامین اجتماعی  Nav، ثبت نام کرده اند که 5.6 درصد کل نیروی کار کشور می‌باشند. این آمار نسبت به ماه آوریل 6300 نفر کمتر است. هانس کریستین هولته، مدیر کار و رفاه می‌گوید، این کاهش ناشی از تقلیل تدابیر و اقدامات کنترل شیوع کرونا در چندین منطقه است. بیکاری ناخالص شامل مجموع افراد بیکار و متقاضیان کار  ، 111،600 نفر یا 3.9 درصد نیروی کار بود.

https://www.nrk.no/nyheter/arbeidsledigheten-synker-1.15512870

 

 Equinor  توقف اکتشافات نفتی نروژ را رد کرد

  آژانس بین المللی انرژی  اعلام کرد برای دستیابی به اهداف توافق پاریس ، هیچ میدان نفتی جدیدی نمی‌تواند پس از سال 2021 افتتاح شود. اریک وورنس ، اقتصاددان ارشد شرکت نفتی Equinor به روزنامه کلاسکمپن گفت: نظر آژانس هیچ تاثیری در برنامه‌های آینده این غول نفتی ندارد. برعکس ، شرکت Equinor تا چندین دهه دیگر به تولید سودآور نفت ادامه می دهد و در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند.

https://www.nrk.no/nyheter/equinor-avviser-norsk-oljestopp-1.15512448

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما