معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۱/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۳۲

اخبار اقتصادی شانگهای چین (هفته چهارم اسفند ماه 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته چهارم اسفند ماه 1399 در رسانه‌های این حوزه در شرق چین منتشر شده به شرح زیر بوده است.

افتتاح دفتر مرکزی 90 شرکت در مرکز استان آنخویی در سال 2020

شهر Hefei مرکز استان آنخویی با یک اقتصاد قوی و در حال رشد، در سال 2020، شاهد تأسیس دفتر مرکزی 91 شرکت بود که یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش رسانه‌های محلی شهر Hefei، شرکت China National Chemical Communications Construction Group Co بعنوان یک شرکت دولتی، دفتر مرکزی یکی از شرکتهای وابسته به خود را در این شهر تأسیس نموده است. این گروه بزرگ، یکی از اولین شرکتهای چین است که شرایط تخصصی برای ساخت پروژه‌های بزرگراه و سرمایه گذاری مشترک در این پروژه‌ها را به دست آورده است.

شرکت وابسته به گروه مذکور، در واقع یک شرکت مهندسی ساختمان است که هم اکنون در Hefei دفتر تأسیس نموده است و در زمینه ساخت و ساز، دکوراسیون، معماری منظره (landscape architecture) و عمران شهری تخصص دارد.

شهر Hefei با یک اقتصاد قوی و رو به توسعه، در طول 5 سال گذشته کسب و کارهای فراوانی را جذب نموده است. در سال 2020، دفتر مرکزی 91 شرکت در این شهر تأسیس شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

رشد صنعت ابزار ماشینی بسیار پیشرفته در ججیانگ

بسیاری از افراد، استان ججیانگ را نه با صنایع سنگین بلکه با صنایع سبک از قبیل محصولات خوراکی، پوشاک و دیگر مواد مصرفی می‌شناسند.

با این حال، بسیاری از بخش های مربوط به صنایع سنگین در استان ججیانگ در حال خیزش هستند. یک مثال بارز این موضوع، ابزار ماشینی بسیار پیشرفته Numerically-Controlled هستند که در این استان تولید می‌شوند.

بر اساس اظهارات کارشناسان صنعتی، شهرهای‌هانژو و جیاشینگ در این استان در زمینه R&D و صنعتی سازی ابزار ماشینی بسیار پیشرفته NC پیشتاز هستند. نینگبو نیز در زمینه تولید این ابزار ماشینی و اجزای آن پیشتاز است. شهرهای ونلینگ و Yuhuan نیز میزبان یکی از مهم ترین خوشه‌های صنعتی کشور در زمینه ابزار ماشینی فوق می‌باشند.

در سال 2020، ارزش افزوده صنعتی ابزار ماشینی بسیار پیشرفته NC نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرد که 10 درصد بالاتر از میانگین نرخ رشد ملی چین بود.

واکسیناسیون کادر پزشکی در شانگهای تا قبل از پایان آوریل

به گزارش کمیسیون بهداشت شانگهای، تمامی‌کادر پزشکی این شهر که شرایط تزریق واکسن کرونا را دارند، تا قبل از پایان ماه آوریل واکسیناسیون خواهند شد.

علیرغم اینکه اپیدمی‌کرونا در چین کنترل شده است، هنوز مواردی از مسافران ورودی و افراد بومی مشاهده می‌شود. بر اساس گزارش کمیسیون بهداشت شانگهای، واکسیناسیون بهترین روش برای جلوگیری از بیماری است.

به گزارش شانگهای دیلی، بیش از 70 درصد کارکنان بیمارستان Renji تاکنون واکسینه شده اند و تاکنون عوارض جدی ناشی از واکسن گزارش نشده است. پس از اعلام کمیسیون بهداشت شانگهای مبنی بر انجام واکسیناسیون، بسیاری از افراد بالای 60 سال آمادگی خود برای انجام واکسیناسیون را اعلام کرده اند.

براساس گزارش ها، تاکنون بسیاری از کارکنان مراکز درمانی در شانگهای، مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند یا در حال انجام واکسیناسیون هستند. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما