معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۸- ۱۷:۰۰ - مشاهده: ۲۷۹

آخرین وضعیت پاندمی ‌کرونا در جمهوری آذربایجان

بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی در تاریخ 15 اسفند ماه 1399، تعداد مبتلایان در حال حاضر 3335 نفر است و بررسی آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان روند صعودی دارد.
  • پرسنل درمانی، معلمان و ماموران پلیس و شهروندان بالای 65 سال در اولویت دریافت واکسن قرار دارند که برای دریافت واکسن، می‌بایست در سایت اینترنتی ایجاد شده برای این امر به نشانی https://randevu.its.gov.az ثبت‌نام کرده و نوبت بگیرند. تا به امروز بیش از 363 هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان واکسن دریافت کرده‌اند، و به گزارش ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا تنها در روز 14 اسفند ماه، 26601 نفر در آذربایجان علیه ویروس کرونا (COVID-19) واکسینه شدند و واکسیناسیون با موفقیت در تمام مناطق کشور ادامه دارد.
  • در تاریخ 14 اسفند ماه آقای الهام علی اف در نشست سران کشورهای عضو اکو با اعلام اینکه فرآیند واکسیناسیون در آذربایجان از 18 ژانویه 2021 آغاز شده و کشورش از اولین کشورهای منطقه می‌باشد که واکسیناسیون را شروع کرده است از توزیع نابرابر و ناعادلانه واکسن بین کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه انتقاد کرد و اظهار داشت که  برخی از کشورها چندین برابر واکسن‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و بدیهی است که در این حالت واکسن به برخی از کشورها نمی‌رسد. او همچنین اعلام کرد که قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در این زمینه از طرف جنبش عدم تعهد در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه دهد و از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی خواست تا از این طرح حمایت کنند.
  • چند روز قبل منابع رسمی ‌به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان، اعلام کردند که پس از ۲۰ روز از بازگشایی مدارس در جمهوری آذربایجان ۳۸۴ دانش آموز و کادر آموزشی به کرونا مبتلا شده‌اند. با اعلام کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان؛ از اول فوریه آموزش‌های حضوری تدریجی و مرحله‌ای آغاز شده است و در روز اول تدریس حضوری در ۴۴۲۷ مدرسه ۷۱ هزار و ۷۶۴ شاگرد به صورت حضوری حاضر شدند. در حال حاضر ۶۰۰ هزار دانش آموز و ۱۲۰ هزار کادر آموزشی به صورت حضوری در مدارس فعالیت دارند. گفته می‌شود تا کنون ۸۴ کلاس درس و ۴ مدرسه به طور کامل مجددا تحصیل آنلاین را جایگزین تحصیل حضوری کرده‌اند.
  • تعطیلات 9 روزه‌ای برای جشن نوروز در  جمهوری آذربایجان پیش‌بینی شده است،
  • هواپیمایی آذال پروازهای خود به برخی کشورها از جمله روسیه، بلاروس، اوکراین و امارات (دبی) را از سر می‌گیرد و پروازهای ارزان قیمت بوتا نیز به پروازهای در مسیر باکو – استانبول – باکو، اضافه گردیده است.
  • رستوران‌های فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و تنها بازارچه و پاساژهای بزرگ تعطیل می‌باشند و شهر تقریبا به حالت عادی برگشته است.
  • اگرچه استفاده از ماسک الزامی می‌باشد ولیکن مردم عادی در فضاهای باز به ندرت از آن استفاده می‌کنند و کنترل‌های برون شهری کمتر شده است.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما