معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۵- ۱۷:۰۰ - مشاهده: ۳۰۰

اخبار کرونا در برزیل (اسفند ماه 1399)

مهمترین اخبار و عناوین اقتصادی کرونایی روزنامه‌ها و رسانه‌های برزیل در اسفند ماه 1399 به شرح زیر اعلام می‌گردد.

فیوکروز به دنبال داوطلبانی برای تحقیق در مورد بهداشت روان:

فیوکروز به دنبال پزشکان، دندان­پزشکان، تکنسین­های بهداشت دهان و دندان، پرستاران، تکنسین­های پرستاری، فیزیوتراپیست­ها، داروسازان و تکنسین­های داروسازی شاغل در منطقه فدرال و ماتوگروسو دو سول برای شرکت داوطلبانه در تحقیقی  است که سلامت روان کارکنان این بخش­ها را در دوران همه­گیری کرونا مورد بررسی قرار می­دهد. علاقمندان باید یک فرم مجازی را در وب سایت بنیاد تکمیل نمایند.

علاوه بر درک چگونگی تأثیر بیماری همه­گیر کوید 19 بر سلامت روان متخصصان، هدف این تحقیق ترویج استراتژی­های پشتیبانی موثر برای کارکنان بهداشتی است. فیوکروز برازیلیا، فیوکروز ماتوگروسو دو سول، دانشکده بهداشت برازیلیا، دانشکده بهداشت عمومی ایالت ماتوگروسو دو سول و دانشگاه­های فدرال و ایالتی ماتوگروسو دو سول در این مطالعه شرکت و همکاری می­کنند.

کارشناسان می‌گویند، دومین موج بیماری همه ­گیری ، مربوط به سلامت روان خواهد بود:

 شرایط ایجاد شده ناشی از قرنطینه، تشخیص دیرهنگام و عدم ساختار بهداشتی مناسب ممکن است باعث شود که سلامت روان مسئول یک بحران بزرگ در ماه­های آینده باشد. به گفته کارشناسان، ویروس کرونا، انزوا و مشکلات مالی ناشی از کل سناریوی کوید 19 می­تواند موج دوم همه­گیری باشد و مانند موج همه­گیری اول، سیستم بهداشت آمادگی لازم برای پاسخ به تقاضاها را نخواهد داشت.

همانطور که از روزهای اولیه فاصله­گذاری اجتماعی هشدار داده شده است، با وجود محافظت در برابر ویروس، قرنطینه هزینه زیادی برای سلامت روان دارد. علاوه بر ترس از ابتلا به بیماری و عدم ارتباط با خانواده و دوستان، نگرانی در مورد پول، ترس از دست دادن شغل و بی ثباتی لحظه­ای نیز وجود دارد که افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

تولید 15 میلیون دوز واکسن در داخل برزیل تا ماه مارس:

بنیاد فیوکروز اوایل شنبه (27  فوریه) دو دسته جدید از مواد فعال دارویی (IFA) را از چین دریافت کرد. مواد وارد شده، تولید 12.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا – آکسفورد توسط  فیوکروز را تضمین می­کند. اولین دسته ورودی در 6 فوریه به برزیل ارسال شد که تولید 2.8 میلیون دوز واکسن را مقدور می­سازد. با محموله جدید، در مجموع تولید 15 میلیون دوز واکسن در داخل برزیل تا ماه مارس برنامه­ریزی شده است.

 تولید 4.100 میلیون دوز واکسن آسترازنکا – آکسفورد تا ماه ژوئن:

به دنبال ورود مواد فعال دارویی از چین به برزیل جهت تولید واکسن آسترازنکا – آکسفورد توسط بنیاد فیوکروز، وزارتخانه­های امور خارجه و بهداشت این کشور طی ببیانیه­ای با عنوان «ما یک ملت هستیم» اعلام کردند؛ «انتظار می­رود تا ماه ژوئن، با ورود مواد اولیه بیشتری از چین،  حدود 4.100 میلیون دوز واکسن آسترازنکا – آکسفورد در خاک برزیل تولید شود.

بازگشت کمک هزینه ی اضطراری از ماه مارس:

رئیس جمهور برزیل اظهار داشت که ارزش کمک هزینه اضطراری جدید که از طرف دولت به کنگره پیشنهاد می­شود، 78.45 دلار خواهد بود. گفته می‌شود 67 میلیون نفر به این کمک­ها دسترسی خواهند داشت. بنا بر اعلام بولسونارو پرداخت­ها از ماه مارس آغاز می­شود و به مدت چهار ماه ادامه خواهند یافت. کمک هزینه اضطراری جدید جایگزین کمک هزینه پرداخت شده در طول سال گذشته می­شود تا بتواند اثرات همه­گیری کوید 19 بر بخش­های فقیر جمعیت و کارگران غیررسمی را کاهش دهد.

مبلغ پرداخت­ها در سال گذشته ماهانه 89.109 برای عموم و برای مادران سرپرست خانوار 78.2019 دلاربود.

رئیس مجلس سنا، رودریگو پاشکو گفت که این پیشنهاد چهارشنبه آینده به رأی گذاشته خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما