معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۶

اخبار اقتصادی شانگهای چین (هفته اول اسفند ماه 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته اول اسفند ماه 1399 در رسانه‌های این حوزه در شرق چین منتشر شده به شرح زیر بوده است.

افزایش قطارهای باری استان ججیانگ به مقصد اروپا

استان ججیانگ بعنوان یکی از موتورهای تجارت خارجی چین، شاهد افزایش قطارهای باری خود به مقصد اروپا در سال جاری بوده است. بر اساس گزارش های شرکت China Railway Shanghai Group، در طول ماه فوریه 272 قطار از استان ججیانگ به مقصد آسیای مرکزی و اروپا سفر کرده اند. بر خلاف سال های گذشته که قطارهای باری در طول تعطیلات عید بهار فعال نبودند، در تعطیلات امسال 27 قطار بیش از 2700 کانتینر استاندارد (شامل تقاضاهای لجستیک بین المللی برای کنترل اپیدمی، قطعات اتومبیل، نیازهای روزمره و سایر کالاها) را از تاریخ 11 لغایت 17 فوریه تحویل دادند.

با توجه به اینکه شیوع پاندمی، ظرفیت حمل و نقل دریایی و هوایی را بشدت تأثیر قرار داده است، خدمات قطارهای باری چین- اروپا نقش مهمی در ایجاد ثبات در لجستیک بین المللی راه آهن، بازی نمودند. این مسیر امکان حمل آسان کالاها از جمله مواد کنترل اپیدمی، را فراهم نمود.

http://zhejiang.chinadaily.com.cn/2021-02/20/c_590406.htm

رشد چشمگیر تولید ناخالص داخلی نینگبو تا سال 2025

بر اساس گزارش کاری دولت نینگبو که توسط شهردار این شهر ارائه شد، تولید ناخالص داخلی نینگبو در سال 2020 با 3.3 درصد رشد سالانه به 190.9 میلیارد دلار رسید. این گزارش در ششمین نشست پانزدهمین کنگره حلق شهرداری نینگبو که از اول فوریه سال جاری آغاز شده است، ارائه شد. درآمد بودجه عمومی نینگبو در سال 2020 حدود 23.24 میلیارد دلار بود که یک رشد 2.9 درصدی را تجربه نمود.

درآمد سرانه خالص شهر نینگبو نیز با 3.2 درصد رشد به 9,223 دلار رسید. در این سال همچنین 10 دستور کار برای بهبود زندگی مردم شهر نینگبو از سوی مقامات این شهر تکمیل شد. در سال 2020، ظرفیت کارگوی بندر جوشن در شهر نینگبو با 4.7 درصد رشد به 1.17 میلیارد تن رسید. در عین حال، رشد کانتینری این بندر با 4.3 درصد رشد به 28.72 میلیون TEU رسید.

شهر نینگبو برای ششمین سال متوالی عنوان افتخاری شهر ملی متمدن را دریافت نمود. این شهر همچنین در میان شادترین شهرهای چین در سال 2020 قرار گرفت.

http://zhejiang.chinadaily.com.cn/2021-02/22/c_593808.htm

طرح قطار مغناطیسی شانگهای- گواندونگ

چنانچه طرح قطار مغناطیسی شانگهای و استان گوانگدونگ عملیاتی شود، رفت و آمد میان شانگهای و گوانجو به سه ساعت کاهش می یابد.

مقامات استان گوانگدونگ اعلام کرده اند که قصد دارند با رزرو زمین مورد نیاز، ساخت قطار مغناطیسی شانگهای- شنزن- گوانجو را در دستور کار قرار دهند. دپارتمان منابع طبیعی استان گواندونگ در وبسایت خود (nr.gd.gov.cn) اعلام کرده است که قصد دارد در تاریخ 11 مارس در این خصوص نظر خواهی عمومی انجام دهد. مقامات گوانجو اعلام کرده اند که اجرایی شدن این طرح باعث می‌شود که فاصله شانگهای تا گوانجو به دو ساعت و نیم و شانگهای تا شنزن به دو ساعت برسد که با سرعت هواپیما برابری می‌کند.

اولین سیستم مغناطیسی بازرگانی (commercial maglev system) چین در سال 2003 در شانگهای راه اندازی شد که بر تکنولوژی مغناطیسی آلمان مبتنی بود و سرعت آن به 400 کیلومتر در ساعت می رسد. 

https://www.shine.cn/news/metro/2102224928

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما