معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۴۰۲

معرفی شرکت تولیدی طیور TETRAمجارستان

شرکت مرغداری Babolna Tetra Ltd با حدود 50 سال سابقه یکی از شرکت های مهم پرورش مرغ در مجارستان می‌باشد.

شرکت اولیه تولید طیور TETRA تحت عنوان بابلنا در سال 1978 تاسیس یافت. فعالیت اولیه آن در حوزه پرورش اسب بوده که در اواسط دهه 60 میلادی با تغییر حوزه کاری، در زمینه پرورش مرغ از نوع گوشتی و تخم گذار، فعالیت تازه خود را آغار نمود. گرچه شرکت بابلنا قدیمی تر از شرکت تترا است ولی توسعه این شرکت و افزایش ظرفیت تولید و استفاده از تکنولوژی‌ها جدید در شرکت تترا فراهم شده است. در بازه زمانی 1980-1970 صادرات محصولات این شرکت آغاز و در حال حاضر به بیش از 50 کشور دنیا صادرات دارد. تا قبل از سال 2010 میلادی مالکیت آن دولتی و بعد از آن به مالکیت خصوصی در آمده است. همچنین تولید و پرورش انواع مرغ از جمله مرغ اجداد موسوم به GP یکی از حوزه فعالیت این شرکت به شمار می رود. دانش و فناوری تولید مرغ اجداد در اختیار چند کشور محدود مانند آلمان، فرانسه، هلند و آمریکا و مجارستان می‌باشد. (در آلمان شرکت موسوم به Novogen و در فرانسه شرکت Henrix از شرکت های معروف و برند در این زمینه می‌باشند.)

در این شرکت انواع جوجه شامل brown layer ،white layer ،special layer ،black feather layer و غیره تولید و پرورش داده می‌شود. این شرکت دارای لابراتوار، مرکز تحقیق و توسعه R&D و مزرعه می‌باشد. منطقه Babolna و Uraiufalu دو مرکز اصلی فعالیت این شرکت می‌باشند که مجموعا بین 450 تا 500 نفر در آن مشغول به کار هستند. در سال 2013 میلادی در بابلنا واحد اصلاح نژاد مرغ ایجاد گردیده است. این شرکت با دانشگاه کاپوشوار و گودولو در زمینه تحقیقات همکاری دارد. تولید و پرورش جوجه (مرغ و خروس)، انواع تخم مرغ، مرغ گوشتی، تولید و پرورش انواع مرغ لاین یا مادر  از مهم ترین زمینه‌های فعالیت این شرکت محسوب می‌گردد.

جهت اطلاع و آگاهی بیشتر علاقه مندان از ظرفیت های این شرکت، وب سایت این شرکت به آدرس www.babolnatetra.com قابل ملاحظه می‌باشد:

لازم به ذکر می‌باشد که شرکت Tetra اخیرا در فهرست شرکت های صادرکننده معتبر وزارت امور خارجه و تجارت مجارستان تحت عنوان برنامه مشارکت صادرکنندگان مهم و برجسته مجارستان موسوم به OEPP درج و معرفی شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما