معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۶۱

صنعت ماشین آلات بسته بندی در ایتالیا

بخش سازندگان ماشین آلات اتوماتیک بسته بندی در ایتالیا یکی از مهمترین صنایع این کشور و دارای گردش مالی سالیانه بیش از7.58 میلیارد یورو است.این صنعت از سال 2017 به 2018 حدود 9.4%رشد داشته است. این بخش یکی از بالاترین میزان صادرات در ایتالیا را داراست، یعنی حدود 80 % از تولید خود را صادر می‌کند. حدود 200 تا 250 شرکت در بخش صنعت و حدود 300 واحد تولیدی به صورت کارگاهی در این بخش مشغول به کارند . ایتالیا و آلمان دو کشور بسیار مهم در صنعت بسته بندی به شمار میروند که بیش از 50 % ماشین آلات اتوماتیک بسته بندی دنیا را تامین می‌کنند.

خصوصیات بخش سازندگان ماشین آلات اتوماتیک بسته بندی در ایتالیا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سطح بالای فناوری و کیفیت محصولات پیشنهادی
  • انعطاف پذیری در تولید و ساخت ماشین آلات بر اساس درخواست مشتری
  • خدمات دقیق پس از فروش در بازار جهانی
  • رقابت بالا به دلیل تخصص بالای شرکت های کوچک و متوسط در این بخش

 بیشترین تعداد شرکت های ماشین آلات بسته بندی در استان امیلیا رومانیا و پس از آن در استان لمباردیا، پیه مونته و ونتو قرار دارند که همگی در شمال ایتالیا واقع شده اند. پایتخت اصلی این شرکتها شهر بلونیا است.  بیشترین ماشین آلات  بخش بسته بندی به صنعت غذایی (حدود 60 درصد) ،  صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی (حدود25 درصد) اختصاص دارند. بقیه دستگاهها مربوط به صنایع مختلف از جمله دخانیات، شیمیایی، پتروشیمی و پوشاک هستند.

مهمترین مقصد ماشین آلات بسته بندی ایتالیا در درجه اول کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس هستند. آسیا و به ویژه چین در رده بعدی قرار دارند و آمریکای شمالی در جایگاه بعدی می‌باشد. پس از آن آمریکای جنوبی و آفریقا قرار دارند. اتحادیه سازندگان ایتالیایی ماشین آلات اتوماتیک بسته بندی )اوچیما -UCIMA)  اتحادیه سازندگان ایتالیایی ماشین آلات اتوماتیک بسته بندی، یک اتحادیه ملی در ایتالیا است که بیش از 100شرکت مهم بخش بسته بندی، خدمات اتوماسیون و قطعه سازی برای ماشین آلات این صنعت از همه نقاط ایتالیا در آن عضو هستند. این شرکتها برای همه صنایع تولیدی از جمله صنعت غذایی، شیرینی، داروسازی، شیمیایی، آرایشی، پتروشیمی و دخانیات دستگاههای بسته بندی تولید و فناوری مرتبط با این دستگاهها را ارائه می دهند.اتحادیه ماشین آلات بسته بندی، خدماتی از جمله حمایت حقوقی از شرکتهای عضو و تسهیل امور اداری آنها، خدمات ارزش افزوده، اطلاع رسانی روزانه و رفع مشکلات این شرکتها را به عهده دارد و تنها واسطه سازمانی برای شرکتهای بسته بندی در سطح ملی و بین المللی است. این اتحادیه زیرمجموعه فدراسیون ماشین آلات ایتالیا، فِدِرمکانیکا (FEDERMECCANICA) نیز هست.

آدرس سایت و اطلاعات تماس اتحادیه ماشین آلات بسته بندی ایتالیا

: https://www.ucima.it/uc-en/

 Adress: Villa Marchetti,Via Fossa Buracchione 84 41126, Baggiovara, Modena Tel. +39 059 512146 Fax +39 059 512175

نمایشگاههای مهم بخش بسته بندی در سال 2021که تاکنون تاریخ آنها اعلام  شده است:

MEAT-TECH 2021

نمایشگاه دستگاههای بسته بندی گوشت، سوسیس، کالباس و غذاهای آماده / 17 تا 20 می 2021در شهر میالن

Cosmoprof

نمایشگاهصنعت آرایشی بهداشتی ایتالیا / .18 الی 2277 مارس در شهر بلونیا

فهرست شرکت های بسته بندی ایتالیایی شامل 149 شرکت به پیوست این گزارش می‌باشد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما