معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۳- ۱۶:۳۰ - مشاهده: ۱۷۶

چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت هوشمند در گوانجو

چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت هوشمند به همراه کنفرانس جهانی تبادل فناوری و نوآوری با حضور بیش از 500 نفر از دانشمندان، محققان و کارآفرینان از تاریخ  2 لغایت 4 آذر ماه 1399 ( 22 -24 نوامبر 2020) در گوانجو برگزار گردید. محور اصلی این رویداد که توسط جامعه مهندسی اپتیک چین برگزار شده بود، توسعه صنعت هوشمند و مشارکت در تبادل فناوری بود.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، گائو یویائو، معاون دبیرکل حزب کمونیست در گوانجو، این شهر را موتور محرک توسعه در منطقه خلیج بزرگ (گواندونگ، هنگ کنگ و ماکائو) نامید. (منطقه خلیج بزرگ شامل منطقه ویژه اجرایی هنگ کنگ، منطقه ویژه اجرایی ماکائو و 9 شهر استان گواندونگ به وسعت 56 هزار کیلومترمربع می‌باشد. ویژگی اصلی این منطقه برخورداری از اقتصادی با درجه آزادی بالا و قوی است، ابرطرح خلیج بزرگ با رویکرد نوآوری و مرتبط کردن ابرشهرهای جنوب چین و هنگ کنک و ماکائو درحال اجرا می‌باشد). 

    ایشان در ادامه افزودند: "دولت، صنعت ICT را مورد حمایت قرار داده و این بخش را با صنعت ساخت و تولید مرتبط نموده است". براساس برنامه ریزی، سه منطقه شهر به مساحت 81 کیلومتر مربع بمنظور توسعه هوش مصنوعی و صنعت دیجیتال اختصاص یافته است.

       شو ون وی، رئیس موسسه تحقیقات راهبردی هوآوی نیز در این رویداد در مورد نوآوری و اقتصاد دیجیتال سخنرانی نمود. وی سه ویژگی دنیای آینده را ا"حساس، هوشمندی و مرتبط نمودن همه چیز به یکدیگر" برشمرد و تأکید کرد این سه ویژگی بر پایه فناوری‌هایی نظیر پردازش ابری، 5G، داده بزرگ و هوش مصنوعی بنا شده که برای اقتصاد دیجیتال حیاتی هستند.

آقای شو اظهار داشت: چین می‌بایست در تحقیقات بلندمدت در مورد CPU، سیستم های کنترل، تجهیزات ساخت و مواد پایه سهیم باشد. ما باید در تحقیقات بازتر عمل کنیم و از سیستم های جهانی علی رغم چالش های اخیر آن، که ناشی از عوامل خارجی است، استقبال کنیم. هوآوی امیدوار است تا بتواند با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برای ایجاد لابراتورهای مشترک همکاری کند و نوآوری و فناوری در صنعت فوتون را ارتقاء بخشد.

      همزمان با این کنفرانس، نمایشگاه صنعت هوشمند با حضور 600 شرکت که محصولات مرتبط با کل زنجیره صنعت از قبیل پهپاد، ربات، هوش مصنوعی، تجهیزات پوشیدنی هوشمند و فناوری اپتیک را پوشش می دهند، در فضایی به وسعت 20 هزار مترمربع برگزار گردید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما