معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۱- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۴۹

افزایش روند رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم 2020

فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به نقل از اداره فدرال آمار مستقر در شهر ویسبادن، پایتخت ایالت هسن گزارش داده است که تولید ناخالص داخلی آلمان پس از افت بسیار شدید برآمده از همه گیری کرونا در ابتدای سال 2020؛ بیش از آن چه پیش بینی و برآورد شده بود، رشد داشته است. طبق اطلاعات اداره فدرال آمار؛ رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم (فصل سوم) سال 2020 نسبت به سه ماهه دوم؛ 8.5% رشد داشته است. این در حالی است که این نهاد آماری پیش از این، رشد 8.2 درصدی را پیش بینی کرده بود.

شایان ذکر است که رشد 9.8 درصدی بزرگترین اقتصاد اروپا؛ آلمان، در ابتدای سال 2020 به واسطه بحران کرونا و تعطیلی بسیاری از داد و ستدها، به شدت کاهش یافت.

با وجود آمار ارائه شده اخیر از سوی اداره فدرال آمار ویسبادن؛ اما کارشناسان پیش بینی می‌کنند که در فصل جاری، رشد اقتصادی آلمان به دلیل بروز موج دوم همه گیری کرونا و تعطیلی‌های نوامبر، بار دیگر متوقف خواهد شد. شورای کارشناسان اقتصادی آلمان(German Council of Economic Experts)رشد منفی اقتصادی آلمان در سال 2020 را 5.1% برآورد کرده است و طبق ارزیابی این شورای پرنفوذ؛ اقتصاد آلمان سال 2021 را با رشدی 3.7 درصدی شروع خواهد کرد.

همان گونه که در نمودار روبرو مشاهده می‌شود؛ رشد اقتصادی(تولید ناخالص داخلی)آلمان در سه ماهه چهارم سال 2019 میل به سیر نزولی کرده و این روند تا پایان فصل دوم سال 2020، یعنی تا پایان ماه ژوئن سال جاری، ادامه داشته است. اما پس از آن واز ابتدای سه ماهه سوم سال 2020 تاکنون؛ روند روبه رشد تولید ناخالص داخلی آلمان ادامه داشته است. طبق برآورد کارشناسان اقتصادی؛ شیب صعودی این روند با توجه به تعطیلی‌های نوامبر 2020 در هفته‌های آینده، کاهش خواهد یافت.

 

منبع:


https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/konjunkturerholung-staerker-als-erwartet-17068011.html?utm_content=buffer725a7&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=GEPC%253Ds30

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما