معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۰- ۱۶:۳۰ - مشاهده: ۲۹۶

حضور شرکت های ایرانی در سومین نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای چین

سومین نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای CIIE 2020 با حضور بیش از 2700 شرکت از 120 کشور جهان از تاریخ 15 الی 20 آبان ماه 1399 ( 5 الی 10 نوامبر 2020 ) در مرکز ملی نمایشگاه های شانگهای برگزار گردید.

مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای در تاریخ 4 نوامبر با سخنرانی رئیس جمهور چین به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان با اخذ تدابیر بهداشتی در قالب حضوری برگزار گردید.

همچنین این نمایشگاه در بخش غرفه ­های شرکتی بصورت فیزیکی در موعد مقرر برگزار شد، گرچه برخی از غرفه­ داران به دلیل شرایط قرنطینه ناشی از بیماری کرونا و ابهامات موجود، از حضور در نمایشگاه انصراف دادند و یا به نمایندگان خود در داخل چین برای اداره امور مربوط به غرفه­ ها روی آوردند. 

مشارکت ایران در CIIE 2020

  • 9 شرکت به نمایندگی اتاق مشترک ایران و چین (81 متر مربع) 
  • 15 شرکت از حوزه دانش بنیان (108 متر مربع) 
  • 3 شرکت در بخش فرهنگی (45 متر مربع) 
  • مجموعه صنایع دستی و فرش (90 متر مربع) 

نمایشگاه CIIE 2020 بدلیل شیوع کرونا در سطح پایین­ تری در مقایسه با سال گذشته برگزار شد. در این دور از نمایشگاه، کشورها دارای هیات خارجی و پاویون ملی نبودند. همچنین تعداد خریداران کمتری در مقایسه با سال گذشته حضور داشتند. تعداد شرکت­ها نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرده بود. با تمامی این اوصاف، سومین نمایشگاه بین ­المللی واردات یکی از بزرگ­ترین رویدادهای بین­ المللی برگزار شده پس از شیوع کرونا محسوب میشود.

مشکلات ناشی از ویروس کرونا و سخت­گیری­ های چین در اعمال پروتکل­ های قرنطینه ­ای، موجب احتیاط بیش از حد طرف­ های چینی متولی امر گردیده و همین موضوع بلاتکلیفی زیادی را در امر اطلاع رسانی نمایشگاه و به ویژه مراسم ­های رسمی‌به وجود آورده بود.

مجموع فضای کسب شده توسط شرکت­های ایرانی در سال جاری بیش از 320 متر مربع بود که نسبت به سال گذشته (245 متر مربع) بیانگر حضور بیشتر شرکت­های ایرانی است. تعداد شرکت­های ایرانی که بصورت رسمی تحت نام ایران حضور داشتند 28 شرکت بود در حالیکه در سال گذشته این تعداد 18 مورد بوده است. ضمن اینکه برخی از ایرانیان مقیم بصورت جداگانه نیز حضور داشتند که آمار دقیقی در این خصوص در دست نیست.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما