معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۰۱- ۰۷:۳۵ - مشاهده: ۱۸۳

برپایی پاویون ایران در بیست و دومین نمایشگاه فناوری پیشرفته چین (CHTF)

بیست و دومین نمایشگاه فناوری پیشرفته چین (CHTF) از تاریخ 21 لغایت 25 آبان 1399 (11 الی 15 نوامبر 2020) با عنوان «تحول آینده از طریق فناوری و پیشبرد توسعه از طریق نوآوری» در شهر شنجن، قطب علم و فناوری چین برگزار گردید.در این رویداد 24 کشور و سازمان بین المللی از جمله جمهوری اسلامی ایران، اسپانیا، سوئد، روسیه، آمریکا، مجارستان، لهستان، جمهوری چک، برزیل، اسلونی و بلغارستان در بخش حضوری و 29 کشور در بخش آنلاین حضور داشتند.

در این رویداد آخرین دستاوردهای فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری‌های نسل جدید، فناوری و تولیدات پیشرفته در صرفه جویی انرژی، حفاظت از محیط زیست، نمایشگرهای نوری، تجهیزات پزشکی هوشمند، تولید پیشرفته و هوانوردی در فضایی به وسعت 140 هزار مترمربع به معرض نمایش درآمد. 5 روند جدید در فناوری شامل کاربرد هوش مصنوعی در زندگی، تأثیر اپیدمی‌کرونا بر ساختار فناوری، رشد فزاینده فناوری 5G در صنعت، فناوری‌های با دقت بالا و شهرهای هوشمند نیز در نمایشگاه سال 2020 ارائه شدند. در این نمایشگاه، صنایع و بخش های پررشد ناشی از شیوع ویروس کرونا از قبیل آموزش آنلاین، دورکاری آنلاین، درمان آنلاین و هوشمند و مدیریت هوشمند شهری مورد توجه قرار گرفت. بخش ویژه ای نیز به تولیدات و فناوری‌هایی که نقش مهمی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا داشتند، اختصاص یافت. در این رویداد 176 فروم و 356 نشست B2B نیز برگزار گردید و بیش از 450 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نمودند. 

پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور 30 شرکت دانش بنیان (از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) در حوزه‌های مختلف نظیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، هوش مصنوعی، مهندسی پزشکی، فناوری نانو، اینترنت اشیاء و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر در نمایشگاه سال 2020 حضور فعال داشت که مورد استقبال شرکت ها و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما