معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۲۲- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۲۲

اخبار اقتصادی شانگهای چین ( هفته دوم مهر ماه 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته دوم مهر ماه 1399 در رسانه‌های حوزه شرق چین منتشر شده به شرح زیر بوده است :

اولین سرویس تأمین سوخت فرا بندری در دلتای یانگ تسه

بندر شانگهای و جوشن ( در استان ججیانگ ) بمنظور بهبود همکاری‌های دریایی در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه اولین سرویس تأمین سوخت فرا بندری (cross-port fuel supply) را برای کشتی‌های کانتینری خارجی تأمین کردند.

کشتی کانتینری Santa Vanessa بعنوان نمونه در بندر یانگ شان شانگهای 1000 تُن سوخت سولفور پایین از طریق شرکت Zhejiang Seaport International Trading Co دریافت نمود. دلتای رودخانه یانگ تسه از بزرگ ترین خوشه بندری دنیا برخوردار است؛ در این میان بندر جوشن در نینگبو  یکی از بزرگ ترین بنادر دنیاست و بندر شانگهای نیز شلوغ ترین بندر کانتینری دنیا محسوب می‌شود.

ابتکار تأمین سوخت فرا بندری باعث بهبود ظرفیت های مرکز کشتیرانی بین المللی شانگهای و قدرت رقابت جهانی بنادر موجود در دلتای رودخانه یانگ تسه در شرق چین می‌شود.

شانگهای در مسیر برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی واردات

کمیسیون حمل و نقل شانگهای به تازگی اعلام کرده است که روزشماری برگزاری CIIE 2020 وارد یک ماه پایانی شده است و ترتیبات مربوط به حمل و نقل برای برگزاری این نمایشگاه طبق برنامه پیش می روند.

کمیسیون حمل و نقل شانگهای اعلام کرده است 29 پروژه جاده ای برای بهبود برگزاری نمایشگاه تا پایان ماه اکتبر تکمیل می‌شوند. برخی از این پروژه‌ها در حال حاضر تکمیل شده اند. برنامه‌های مربوط به خطوط 2، 10 و 17 مترو برای مسافران نیز به انجام رسیده است. این خطوط مترو امکان ورود بازدیدکنندگان به مرکز ملی نمایشگاهی شانگهای (محل برگزاری CIIE) و همچنین بازگشت آنها را فراهم می‌کنند. همچنین بمنظور کاستن از بار ترافیکی خطوط مترو، برخی از خطوط اتوبوس نیز به محل برگزاری نمایشگاه متصل شده اند. لازم به ذکر است اتوبوس ها در حین برگزاری نمایشگاه، در هر یک مسیر کامل یک بار ضد عفونی می‌شوند و تاکسی‌ها نیز روزانه ضد عفونی خواهند شد.

رانندگان ملزم به پوشیدن ماسک هستند. از رانندگان اتوبوس روزانه سه بار و رانندگان تاکسی روزانه دو بار آزمایش دمای بدن گرفته می‌شود. رانندگان اتوبوس ملزم به باز گذاشتن شیشه‌های اتوبوس یا دستگاههای تهویه هوا هستند و رانندگان تاکسی نیز در هر سفر ملزم هستند که شیشه خودرو را بیش از سه دقیقه باز بگذارند.

همچنین تاکسی‌ها ملزم به ارائه رسید به مسافران هستند تا در صورت لزوم، امکان ردیابی منشا ویروس فراهم گردد.

خانژو در میان 4 شهر برتر چین در زمینه فناوری مالی

بنا به گزارش کنفرانس 2020 Inclusion Fintech که از تاریخ 24 لغایت 26 سپتامبر 2020 میلادی در شانگهای برگزار شد، شهر خانژو مرکز استان ججیانگ، به همراه پکن، شانگهای و شنزن در میان چهار مرکز برتر جهانی فناوری مالی (fintech) چین قرار دارد.

در آخرین روز این کنفرانس، دانشگاه ججیانگ از تأسیس یک آزمایشگاه فناوری مالی با همکاری Ant Financial (بعنوان یکی از بازوهای  گروه علی بابا) خبر داد. این آزمایشگاه وظیفه تبدیل تحقیقات به نوآوری‌های fintech، انقلاب صنعتی، مدل­ های کسب و کار و همچنین حکمرانی جهانی را بعهده دارد.

بیش از 90 درصد از مردم خانژو در زندگی روزمره خود از فناوری دیجیتال استفاده می‌کنند که این مسئله باعث جذب بسیاری از نیروهای با مهارت در این شهر شده است. از سال 2016 به این سو، خانژو همواره شاهد جذب بیشترین نیروی با مهارت در سراسر چین بوده است و در طول 9 سال گذشته همواره یکی از جذاب ترین شهرهای چین برای اتباع خارجی بوده است.

اصلاح موسوم به "نهایتا یک ملاقات" (at most one visit) بمنظور تسهیل فرآیندهای اداری برای شهروندان و شرکتها، در چین برای اولین بار در شهر خانژو اجرایی شد. شهروندان این شهر قادرند بدون نیاز به ملاقات مقامات، 1000 موضوع را در اپلیکیشن Zheliban که توسط دولت خانژو طراحی شده است، را انجام دهند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما