معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۱۵- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۶۷

اخبار اقتصادی سنگال ، گامبیا و دماغه سبز( هفته دوم مهرماه 1399)

اخبار و تحولات مهم اقتصادی برخی از کشورهای حوزه آفریقا( سنگال ، گامبیا و دماغه سبز) در هفته دوم مهرماه 1399 که در رسانه های این کشورهای شرق آفریقا منتشر شده به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

آخرین آمار مبتلایان به کووید – 19 در سنگال (11 مهر 1399)

شمار مبتلایان به کووید – 19 در سنگال تا روز جمعه 11 مهر 1399 به 15019 نفر افزایش پیدا کرده است. از این تعداد، 311 نفر جان خود را از دست داده اند و 12538  نفر بهبود یافته اند. به این ترتیب، نرخ بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور سنگال 83% و نرخ مرگ و میر 2% اعلام شده است.

 آخرین آمار مبتلایان به کرونا در گامبیا (11 مهر 1399)

 در کشور گامبیا تا روز جمعه 11 مهر 1399 مجموعاً 3579 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است. 112 مورد فوتی و 2161 نفر بهبود یافته اند. به این ترتیب، نرخ بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور گامبیا 60% و نرخ مرگ و میر 3% اعلام شده است.

 آمار مبتلایان به کرونا در دماغه سبز (11 مهر 1399)

شمار مبتلایان به ویروس کووید – 19 در کشور دماغه سبز تا روز جمعه 11 مهر 1399 مجموعاً 6126 مورد گزارش شده است. از این تعداد، 61 نفر جان خود را از دست داده اند. 2 نفر به کشورهای مبدأ منتقل شده اند. شمار بهبود یافتگان نیز 5338 نفر گزارش شده است. به این ترتیب، نرخ بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور دماغه سبز، 87% و نرخ مرگ و میر 1% ا علام شده است.

خطر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پی گشایش پروازهای بین المللی سنگال

روزنامه quotidian نوشت: از زمانی که فرودگاه بین المللی بلز جین بازگشایی شده، تبدیل به یکی از مبادی ورود ویروس کرونا به سنگال شده است. از زمان بازگشایی تا به امروز، آزمایش کرونای 5 مسافر خارجی مثبت اعلام شده است.

نقص فنی هواپیمای مسافربری آمریکایی در مسیر نیویورک - داکار

هواپیمای متعلق به خطوط هواپیمایی دلتا که در تاریخ 30 سپتامبر 2020 در مسیر نیویورک – داکار در حال پرواز بوده، دچار نقض فنی شده است. به گفته خبرگزاری AS، مسافران این پرواز که عمدتاً سنگالی بوده اند از مرگ نجات یافته اند.

 افتتاح مترو سنگال در سال 2021

مکی سال رئیس جمهور سنگال اعلام کرد قطار سریع السیر سنگال (TER)  ظرف ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد. این پروژه در فاز نخست قرار است جابجایی مسافر از داکار به فرودگاه بین المللی بلز جین (واقع در 60 کیلومتری پایتخت) را انجام دهد. وی همچنین عنوان کرد: سیستم BRT با 140 دستگاه اتوبوس برای مناطق 14 گانه داکار و حوالی آن، مقرر است در سال 2022 آغاز به کار کند.

در راستای مدرن سازی سیستم حمل و نقل، رئیس جمهور همچنین اعلام کرد مینی بوس های موسوم به کار رپید (Car Rapid) که متعلق به سال های 1960 – 1950 است نیز حذف و با مینی بوس های جدید جایگزین خواهد شد.

 پیش بینی دولت سنگال برای تحرک اقتصادی در دوره پسا کرونا

مکی سال رئیس جمهور سنگال در نشست هیئت دولت برنامه اقتصادی دولت در دوران پسا کرونا را ترسیم کرد. به موجب این برنامه پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی سال آتی (2021) 5 و 2 دهم درصد و برای سال 2022 به 7 و 2 دهم درصد برسد. در سال 2013 نیز با دستیابی دولت به درآمدهای نفتی و گازی پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی به 13 ممیز 7 درصد برسد. همچنین در این نشست اعلام شد: مقرر شده است بخش خصوصی سنگال یک نیروگاه برق 300 مگاواتی بسازد. یکی دیگر از نکات قابل توجه بیانات رئیس جمهور، اعلام بخشودگی مالیات بخش های گردشگری و مطبوعاتی تا پایان 2021 بود.

 دولت سنگال اولین بخش از مینی بوس های ژاپنی را دریافت کرد

مکی سال رئیس جمهور سنگال ضمن ابراز تأسف از وجود مینی بوس های قدیمی 7 نفره در سیستم حمل و نقل بین شهری سنگال از عزم دولت برای جایگزینی این خودورهای فرسوده و غیر ایمن خبر داد. به همین مناسبت در مراسمی‌با حضور رئیس دولت سنگال، اولین بخش از مینی بوس های 15 نفره مدرن و مجهز به کولر، وارد ناوگان حمل و نقل شهری سنگال شد. 

 اعتراض اتحادیه حمل و نقل به وضعیت ناگوار کارکنان خطوط هوایی دماغه سبز

رئیس اتحادیه حمل و نقل دماغه سبز در حمایت از کارکنان شرکت هواپیمایی دماغه سبز (CVA) اعلام کرد متأسفانه شرکت مذکور کارمندان خود را رها کرده و حقوق سه ماه اخیر به آن‌ها پرداخت نشده است. اختلاف بین دولت و سهامداران بخش خصوصی و شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در بروز این وضعیت نقش داشته است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما