معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۱۴- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۹۵۸

بنگاههای کوچک و متوسط در بلغارستان

شرکتهای کوچک و متوسط در 30 سال اخیر نقش قابل توجهی در رشد اقتصادی و تکنولوژیکی در جهان بویژه کشورهای صنعتی ایفا کرده اند، مدیر اجرایی آژانس شرکتهای کوچک و متوسط بلغارستان در مصاحبه ای در خصوص این گروه از شرکتها و جایگاه این شرکت ها در اقتصاد بلغارستان پرداخته است.
 دکتر بویکوتاکوف مدیر اجرایی آژانس شرکتهای کوچک و متوسط بلغارستان در مصاحبه ای در خصوص این شرکتها و نقش و جایگاه آنها در اقتصاد بلغارستان نکاتی ارائه نموده است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
- شرکتهای کوچک و متوسط در طول سالیان گذشته رشد پایداری در همه شاخص ها از جمله تعداد شرکتها و کارمندان، ارزش افزوده ناخالص، فروش خالص، گردش مالی و... داشته اند.
- این گروه از شرکتها 93% کل شرکتهای بلغارستان را تشکیل می دهند.
- علیرغم تعداد زیاد و اشتغال بیش از 42% نیروی کار در این بخش، سهم آنان از درآمد فقط 1.3% است که رقم بسیار پایینی است و آسیب پذیری آنها را نشان می دهد.
- این بنگاهها بشدت نیازمند حمایت برای رشد و ثبات هستند.
- در زمینه صادرات و واردات محصولات بنگاههای کوچک و متوسط، هنوز سهم واردات بیشتر است. محصولات شرکتهای آسیای شرقی نقش عمده ای در واردات این نوع محصولات دارند.
- این شرکتها در بلغارستان در محصولاتی مانند: ابزارهای پزشکی و اندازه گیری، تولید دوچرخه برقی، محصولات پلاستیکی ، تجهیزات الکترونیکی، ماشین الات کوچک، قطعات خودرو، صنایع بسته بندی و... دارای مزیت های قابل توجهی در بازارهای کشورهایی همچون سوئیس، ایالات متحده، ژاپن و... هستند.
- پیش بینی می‌شود در اثر ضرورتهایی که ویروس کرونا برای تغییر در زنجیره تولید جهانی برای اتحادیه اروپا بوجود آورده است نقش این شرکتها در آینده نزدیک در بازار بلغارستان پر رنگ تر شود.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما