معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۰۶- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۲۱

اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین(نیمه دوم شهریور 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی جنوب چین که در نیمه دوم شهریور ماه 1399 در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح زیر بوده است :

 افتتاح نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین-شیامن 2020

نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین-شیامن در تاریخ 8 سپتامبر 2020 افتتاح شد.

نمایشگاه امسال با موضوع "افزایش اعتماد به نفس در سرمایه گذاری و ارتقاء همکاری برد-برد" در 110 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی از دو بخش سرمایه گذاری و ارتقا صنعت تشکیل شده است. همچنین، "نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت آنلاین" به طور همزمان در این رویداد راه اندازی شد.

سامسونگ و SK Hynix فروش تراشه به هواوی را متوقف می‌کنند

طبق گزارش رسانه‌های خارجی، سامسونگ و SK hynix (کره جنوبی) از 15 سپتامبر فروش تراشه به هواوی را بدلیل تحریم های آمریکا علیه این شرکت متوقف خواهند کرد.

هواوی یکی از بزرگترین مشتریان تراشه سامسونگ است. 40٪ درآمد 13.3 میلیارد دلاری SK hynix در نیمه نخست سال 2020 از صادرات به چین حاصل شده است. TSMC (تایوان) تولید کننده مشهور تراشه جهان در ماه مه سال جاری نیز اعلام کرد که از 15 سپتامبر فروش تراشه به هواوی را متوقف خواهند کرد.

با این حال، TSMC  طی چهار ماه گذشته به هوآوی در تولید تراشه کمک کرده است. پیش بینی می‌شود حدود 10 میلیون تراشه در این مدت تولید شده باشد که می‌تواند تقاضای هواوی در نیمه دوم سال و اوایل سال آینده را تضمین کند.

برگزاری یکصد و بیست و هشتمین نمایشگاه کانتون بصورت آنلاین

وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد، یکصد و بیست و هشتمین دوره نمایشگاه صادرات و واردات چین-گوانجو (نمایشگاه کانتون) از تاریخ24 مهر لغایت 3 آبان ماه 1399 (15 تا 24 اکتبر 2020) بصورت آنلاین برگزار خواهد کرد. این دومین دوره نمایشگاه کانتون است که به دلیل بیماری همه گیری COVID-19 بصورت آنلاین برگزار می‌گردد. دوره قبلی نمایشگاه نیز با موفقیت در ماه ژوئن به صورت آنلاین برگزار شد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه به صورت آنلاین توسعه پایدار و سالم تجارت خارجی را همزمان با کنترل بیماری همه گیر میسر می‌کند.

انتشار "فهرست 100 منطقه برتر شهری چین در سال 2020"

"فهرست 100 منطقه برتر شهری چین در سال 2020" در تاریخ 10 سپتامبر منتشر گردید. داده‌ها نشان می دهد که در میان 20 منطقه برتر شهری، استان گواندونگ برجسته ترین عملکرد را دارد. در این فهرست، شنجن با 4 منطقه شهری بیشترین تعداد منطقه در این فهرست را دارد؛ گوانجو و فوشان به ترتیب 3 و 2 منطقه شهری در لیست دارند. منطقه نانشان شنجن و منطقه تیانه گوانجو به ترتیب با تولید ناخالص داخلی بیش از 600 میلیارد یوان و بیش از 500 میلیارد یوان در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند.

گفتنی است که این 100 منطقه شهری فقط 0.6٪ زمین کشور و 7.6٪ جمعیت چین را دارا می‌باشند که 16.8٪ از تولید ناخالص داخلی چین را تولید کرده اند.

انتشار فهرست 500 شرکت خصوصی برتر 2020 چین

فهرست 500 شرکت خصوصی برتر 2020 چین منتشر شد. شرکت هواوی با درآمد عملیاتی 858.8 میلیارد یوان در سال 2019 همچنان در رتبه اول این فهرست قرار دارد. ده شرکت برتر این فهرست عبارتند از:Huawei ،Suning ،Zhengwei International ،Hengli ،Country Garden، Evergrande ، Lenovo ، Gome ، Vanke ، Geely.

کل درآمد عملیاتی 500 شرکت خصوصی برتر در سال 2019 به 30.17 تریلیون یوان رسیده است که نسبت به سال 2018،  5.85% افزایش داشته است.

برگزاری یازدهمین نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی، معدن و سرامیک هونان

یازدهمین نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی، معدن و سرامیک هونان در تاریخ 15 سپتامبر در شهر لودی افتتاح شد. مساحت این نمایشگاه 40 هزار متر مربع بوده و دارای 1958 غرفه استاندارد است. بیش از  700 شرکت داخلی و خارجی از جمله شرکت هایی از  روسیه، کره جنوبی، آلمان، فرانسه و اسپانیا در این نمایشگاه شرکت کردند.

شهر لودی استان هونان پایگاه مهم تولید ماشین آلات کشاورزی در چین است. در سال گذشته، ارزش تولید ماشین آلات کشاورزی در این شهر بیش از 16 میلیارد یوان بود و محصولات آن به بیش از 20 کشور در جنوب شرقی آسیا، آمریکای لاتین و سایر مناطق صادر شد.

آغاز تولید از اولین گروه میادین نفتی در آب های عمیق چین

شرکت ملی نفت فلات قاره چین در تاریخ 20 سپتامبر اعلام کرد که پس از 30 ماه عملیات ساخت و ساز، اولین گروه میادین نفتی در آب های عمیق چین با حداکثر میزان تولید سالانه 4.2 میلیون متر مکعب به تولید رسیده است. این بزرگترین گروه میادین نفتی جدید است که توسط چین در دریای جنوبی چین توسعه یافته و می‌تواند مصرف بنزین بیش از 4 میلیون اتومبیل شخصی در سال را تأمین کند. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما