معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۶/۳۰- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۳۳

معرفی پارک فناوری و صنعتی بودآاورش(Budaors)مجارستان

یک از موفق ترین پارک های فناوری در کشور مجارستان ، پارک فناوری و صنعتی بودآاورش(Budaors) است که در بودآاورش در غرب بوداپست پایتخت این کشور قرار دارد.

در مجارستان 18 پارک فناوری دارای مجوز و 193 پارک صنعتی وجود دارد . این مراکز به حدود 3400 شرکت و 18 مرکز تحقیق و توسعه خدمات ارائه می دهند. شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علمی و فناوری مجارستان عمدتا در حوزه داروسازی، صنعت ماشین سازی، فناوری اطلاعات و انرژی‌های نو فعالیت دارند.

یک از موفق ترین پارک های فناوری این کشور پارک فناوری و صنعتی بودآاورش(Budaors)  است که در بودآاورش مجارستان در غرب بوداپست پایتخت این کشور قرار دارد.

این پارک در زمینی  به مساحت بالغ بر 60 هکتار واقع شده است. این منطقه در زمان حاکمیت کمونیسم در این کشور، در دهه 1950متعلق به دوکارخانه صنایع سنگین در حوزه‌های خودرو و قطعات خودرو و متالور‍ژی که برای اهداف نظامی ساخته شده بودند، بوده است که پس از فروپاشی کمونیسم و خصوصی سازی این مناطق، از دهه 1990به شکل پارک فناوری درآمده است، با داشتن زیر ساخت های فنی، امکانات اسکان و استقرار شرکت های مختلف را  فراهم کرده است. در حال حاضر 300 شرکت با تعداد بالغ بر 3000 کارمند در این پارک مستقر هستند. درآمد سالانه این پارک 200 میلیون یورو در سال جاری بوده است.

در زیر آدرس تارنمای این شرکت و نیز فایل معرفی این مجموعه به زبان انگلیسی به پیوست برای دسترس علاقه مندان قرار داده شده است. 

http://bitep.hu/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما