معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۳۱- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۸۶

فرصت های جدید شرکت نوکیا

مدیر عامل جدید شرکت نوکیا ضمن اشاره به وقوع انقلاب صنعتی چهارم با آمدن فناوری‌های جدید از جمله نسل پنجم شبکه تلفن همراه، دیجیتالی شدن بخش های تولید، انرژی، حمل و نقل و تدارکات و نیز جنگ تجاری بین امریکا و چین را فرصتی برای نوکیا ارزیابی کرد.

به نظر آقای « پککا لوندمارک»، که از ابتدای ماه اوت سال جاری میلادی مدیریت شرکت نوکیا را برعهده گرفته است، صنعت ارتباطات دستخوش دگرگونی بزرگی شده و این مسئله فرصت های جدیدی برای نوکیا ایجاد خواهد کرد. وی روز گذشته طی یک نشست مجازی با خبرنگاران گفت: بخش اعظم توسعه ارتباطات تلفن همراه مشتری محور بوده ، لیکن در شرایطی که صنایع مختلفی شروع به تغییر کرده اند در این صنعت هم یک تغییر بزرگی در حال رخ دادن است. وی تغییر یاد شده را در زمینه چگونگی استفاده شبکه‌ها در «بازارهای عمودی» (vertical markets) توصیف نمود. مدیر نوکیا در توضیح فرصت فراهم شده برای آن شرکت در این شرایط گفت: واحد جدیدی در نوکیا به نام «سرمایه گذاری نوکیا» ایجاد شده و وظیفه آن مخصوصا توسعه و ارائه راه حل ها برای «بازارهای عمودی» می‌باشد و این یکی از مطلوب ترین عرصه‌های رشد شرکت در آینده خواهد بود. 

وی افزود: این دگر گونی علاوه بر اینکه ناشی از فناوری نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) است، به علت آمدن بسیاری از فناوری‌های دیگر است که شرکت ها مدت ها در باره آن صحبت می‌کنند. این فناوری‌های جدید که نسل پنجم شبکه تلفن همراه تنها یکی از آن‌ها است، درنهایت موجب چهارمین انقلاب صنعتی خواهد شد، آنچه از 20 سال قبل در مورد آن صحبت می‌شده است.

آقای لوندمارک ادامه داد: بخش تولید، حمل و نقل و تدارکات در حال دیجیتالی شدن هستند. بخش انرژی، جایی که من برای پنج سال گذشته در آنجا بوده ام، دستخوش تحولات بزرگی خواهد شد و در آن دیجیتال سازی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این حوزه‌ها به صورت ریشه ای تغییر خواهند کرد. وی این مسئله را این یک فرصت بزرگ برای نوکیا دانست.

نامبرده با خاطرنشان کردن تنش های سیاسی بین امریکا و چین و کشیده شدن آن به عرصه ارتباطات و ادعای اینکه گمانه زنی‌هایی مبنی بر تمایل امریکا به کسب مالکیت نوکیا جهت رقابت با شرکت هواوی چین در ارائه نسل پنجم تلفن همراه مطرح شده است، این موضوع را هم فرصتی برای نوکیا توصیف نمود.

وی در عین حال، جنگ های تجاری و اختلافات ژئوپلیتیکی را در دراز مدت منفی دانست و گفت ما می خواهیم روی آنچه می دانیم یعنی ایجاد تجهیزات امن و مطمئن برای مشتریان، تمرکز نماییم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما