معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۲۴- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۶۵

گزارش روزانه اوپک از بازار نفت (17 تیر 1399)

سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، به صورت روزانه اقدام به انتشار بولتن آخرین تحولات بازار نفت، از جمله تغییرات قیمت، خرید و فروش و همچنین اخبار مرتبط رسانه‌ها در این حوزه می نماید. اهم موارد مطرح در بولتن مورخ 18 تیر ماه 1399 (8 جولای 2020 ) به شرح زیر می‌باشد:

تحولات قیمت ها

قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش 42 سنتی در روز سه شنبه، 17 تیرماه (7 جولای 2020)، به 43.15 دلار در هر بشکه رسید. قیمت معاملات آتی نفت در روز سه‌ شنبه تغییر نکرد. قیمت نفت در صبح سه شنبه و پس از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در مورد بهبود سریع تر تقاضای جهانی نفت نسبت به آنچه قبلاً تخمین زده شده بود، تقویت شد؛ ولی معاملات بعد از ظهور انتشار افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در بسیاری از نقاط جهان و احتمال اعمال برخی محدودیت ها، مجددا کاهش یافت.

در بازار بورس نیویورک، قیمت قراردادهای آتی "نفت خام تگزاس" در ماه آگوست، 1 سنت کاهش یافت و به 40.62 دلار در هر بشکه رسید.

در لندن، قرارداد ماه سپتامبر نفت برنت ICE، با 2 سنت کاهش، به قیمت 43.08 دلار در هر بشکه رسید. اختلاف بین قیمت خرید و فروش نفت برنت و تگزاس غربی با افزایش 1 سنتی، به 2.38 دلار در هر بشکه رسید.

در بازار خاورمیانه، پیشتازی لحظه ای برای نفت DME عمان بر دبی به 1.69 دلار در هر بشکه رسید و اختلاف نفت خام دبی به 1.09 دلار در هر بشکه رسید.

اختلاف نفت خام خلیج آمریکا متفاوت بود. اختلاف نفت LLS برای تحویل ماه آگوست به 2 دلار در هر بشکه به نسبت WTI رسید.

اهم اخبار بازار نفت

آنگولا موافقت کرده تا به طور کامل با پیمان جهانی در مورد کاهش عرضه عمل کند و با تعدیل بیشتر از جولای تا سپتامبر 2020، تولید بیش از حد قبلی خود را جبران خواهد کرد.

شرکت های برتر نفت و گاز جهان برای افزایش ذخایر نقدینگی به عنوان یکی از عوامل موثر در برابر سقوط درآمدهای ناشی از کرونا، بر روی نرخ وام های ارزان قیمت تمرکز نموده اند.

پیش بینی می‌شود تولید نفت خام آمریکا در سال 2020، به طور متوسط 600 هزار بشکه در روز سقوط کند و به 11.63 میلیون بشکه در روز برسد.

 

اخبار مرتبط

رئیس جمهور اندونزی با وجود مشکلات بودجه ای، از دستورالعمل های "بیودیزل" برای تحقق اهداف بلند مدت اقلیمی حمایت نمود.

رئیس آژانس بین المللی انرژی هشدار داده کشورهای جهان شش ماه فرصت دارند تا مسیر بحران آب و هوا را تغییر و از بروز بحران اقلیمی‌بر اثر انتشار گازهای گلخانه ای پس از فروکش کردن کرونا جلوگیری کنند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما