معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۶- ۱۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۳

برگزاری یک‌صد و بیست و هفتمین نمایشگاه صادرات و واردات چین-گوانجو (نمایشگاه کانتون)

یک‌صد و بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صادرات و واردات چین-گوانجو (نمایشگاه کانتون) از تاریخ 26 خرداد لغایت 4 تیرماه 1399 (15 الی 24 ژوئن 2020) به‌صورت آنلاین برگزار شد. 25 هزار شرکت چینی و حدود 400 شرکت از 30 کشور در 50 بخش و براساس 16 گروه کالایی، محصولات خود را که درمجموع 1.8 میلیون نوع کالا را دربرمی‌گرفت، در رویداد مذکور عرضه نمودند.

یک‌صد و بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صادرات و واردات چین-گوانجو (نمایشگاه کانتون) از تاریخ 26 خرداد لغایت 4 تیرماه 1399 (15 الی 24 ژوئن 2020) به‌صورت آنلاین برگزار شد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، برای اولین بار بعد از 63 سال نمایشگاه کانتون به‌صورت آنلاین برگزار شد. 25 هزار شرکت چینی و حدود 400 شرکت از 30 کشور در 50 بخش و براساس 16 گروه کالایی، محصولات خود را که درمجموع 1.8 میلیون نوع کالا را دربرمی‌گرفت، در رویداد مذکور عرضه نمودند. خریداران و فروشندگان قادر بودند در تمام طول روز به مذاکره و تبادل‌نظر بپردازند و غرفه داران و شرکت‌ها از طریق بارگذاری تصاویر و فیلم، کالاهای خود را در معرض نمایش قراردادند. همچنین، به‌منظور کمک به شرکت‌های صادراتی، هزینه مشارکت در این نمایشگاه به‌جز هزینه خدمات ارزش‌افزوده اختیاری مانند تبلیغات اخذ نگردید.

در طول برگزاری این نمایشگاه، شرکت‌کننده‌ها حدود 250 هزار پخش زنده را برای معرفی و تبلیغ محصولات خود انجام دادند و خریداران و بازدیدکنندگان از 217 کشور و منطقه از طریق وب‌سایت رسمی نمایشگاه کانتون اطلاعات شرکت‌ها و کالاها را مشاهده کردند. در این نمایشگاه 10 روزه آنلاین، برگزارکننده درمجموع 5 مراسم «امضای قرارداد آنلاین» و همچنین 24 فعالیت تبلیغاتی برگزار کرد.

در این رویداد تجاری، تعداد غرفه داران از کشورهای در امتداد «کمربند و راه» 72٪ از کل شرکت‌کنندگان خارجی را به خود اختصاص داده بود و محصولات به نمایش گذاشته‌شده عمدتاً شامل لوازم الکترونیکی، مصالح ساختمانی، پارچه و منسوجات، لوازم‌خانگی، غذا و نوشیدنی بود. نمایشگاه کانتون همچنین با سه نهاد در مصر، ایران و جمهوری چک توافقنامه همکاری امضا کرد. تاکنون، نمایشگاه کانتون با 134 سازمان تجاری در 76 کشور و منطقه همکاری داشته است، ازجمله 56 سازمان از 36 کشور در امتداد «کمربند و راه».

 105 منطقه آزمایشی تجارت الکترونیکی مرزی چین در این نمایشگاه برای اولین بار در سطح بین‌المللی معرفی شدند. در صفحه مستقل هر منطقه، اطلاعات مربوط به ویژگی‌های توسعه‌ای، سیاست‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های کلیدی و غیره در دسترس بود. علاوه بر این، هشت مؤسسه مالی در بخش خدمات مالی که برای اولین بار در نمایشگاه کانتون راه‌اندازی شده بود، خدمات مالی خود مانند خطوط اعتباری، نرخ‌های تسویه‌حساب و کانال‌های تأمین مالی مناسب‌تر را به غرفه داران ارائه دادند.

پس از پایان این نمایشگاه، اطلاعات غرفه داران همچنان در وب‌سایت رسمی نمایشگاه کانتون حفظ و نمایش داده می‌شود.

قرار است یک‌صد و بیست و هشتمین نمایشگاه کانتون در اواخر اکتبر امسال برگزار شود و شکل برگزاری با توجه به وضعیت اپیدمی جهانی و الزامات پیشگیری و کنترل بیماری همه‌گیر مشخص خواهد شد. ثبت‌نام برای شرکت در این نمایشگاه از 29 ژوئن 2020 آغاز خواهد شد.

 نمایشگاه کانتون هرسال در فصل بهار (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت) و فصل پاییز (اواخر مهر و اوایل آبان) در گوانجو برگزار می‌گردد. نمایشگاه بهاره امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ابتدا به تعویق افتاد و نهایتاً به‌صورت مجازی برگزار شد.

پس از پایان برگزاری هر دوره نمایشگاه آمار قراردادهای منعقدشده و خریدهای صورت گرفته منتشر می‌گردید، اما در نمایشگاه مجازی امسال این اطلاعات انتشار نیافت که حاکی از کاهش قابل‌ملاحظه حجم خرید است.

نمایشگاه کانتون امسال بستر مهمی‌برای افزایش فروش داخلی شرکت‌های صادراتی بود به‌طوری‌که خریداران داخلی نسبت به دوره قبل به‌طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما