معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۰۹- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۶۴

مجارستان در زمره سه کشوراول  با نرخ تورم بالا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار اتحادیه اروپا (EUROSTAT) نرخ تورم در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله مجارستان در ماه میلادی می‌به حدود 2.2 درصد رسیده است.

بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار اتحادیه اروپا (EUROSTAT) نرخ تورم در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله مجارستان در ماه میلادی می‌به حدود 2.2 درصد رسیده است . در این گزارش شاخص های ذیل مورد توجه قرار گرفته است:

در منطقه ای اروپا افزایش سالانه نرخ قیمت کالای مصرفی و خدمات در ماه می نزدیک به صفر که از سال 2016 میلادی بی سابقه بوده است. مهم ترین علت کاهش نرخ تورم کم شدن قیمت انرژی تعیین شده است.

در منطقه اروپا(EURO AREA) – شامل 19 کشور عضو اتحادیه – نرخ تورم در ماه می  1درصد که در مقایسه با ماه آوریل 0.2 درصد کاهش داشته است. این رقم در سال 2019 میلادی 1.2 درصد بوده است.

در طول 5 ماه گذشته میلادی نرخ افزایش قیمت کالاهای مصرفی و خدمات به شرح ذیل بوده است: ژانویه 1.4 درصد ، فوریه 1.2 درصد ، مارس 0.7 درصد ، آوریل 0.3 درصد و ماه می 0.1 درصد برآورد گردیده است.

در منطقه ی اتحادیه اروپا قیمت اقلام مصرفی در ماه می حدود 0.6 درصد افزایش داشته است.

در دسامبر سال 2019 میلادی نرخ تورم در منطقه EU حدود 1.6 درصد که تا ماه فوریه ثابت و در ماه مارس به 1.2  کاهش و در ماه آوریل به 0.6 درصد رسیده است.

کمترین نرخ تورم در استونی 1.8-، لوکزامبورگ 1.6- ، قبرس و اسلوونی 1.4-  و بیشترین آن در لهستان با 3.4 درصد، جمهوری چک 3.1 درصد و مجارستان 2.2 درصد محاسبه شده است.

هدف اصلی بانک مرکزی اروپای ثابت نگه داشتن قیمت و کاهش نرخ تورم به زیر 2 درصد و نزدیک به این میزان می‌باشد.

نرخ تورم سالانه در منطقه EURO ZONE از اکتبر سال 2018 میلادی زیر 2درصد بوده است.

براساس اعلام مراجع رسمی مجارستان قیمت برخی از کالاهای مصرفی و اقلام اساسی بویژه در ماه مارس بطور میانگین بیش از 8 تا 10 درصد افزایش قیمت پیدا کرده و ظرف ماههای آوریل و می نیز این افزایش قیمت ها کاهش نداشته است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما