معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۳/۱۳- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۱۸۴

اخبار اقتصادی شانگهای چین ( دهه اول خرداد 1399)

مهم ترین اخبار اقتصادی شانگهای چین که در دهه اول خرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تلاش جه جیانگ برای گسترش سیاست درهای باز اقتصادی

هیات استان جه جیانگ در سومین جلسه سیزدهمین کنگره ملی خلق و سومین جلسه سیزدهمین کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق، بر موضوع ایجاد ثبات در بازار، پیشبرد اصلاحات اقتصادی و تلاش برای تطبیق بیشتر با وضعیت در حال تغییر بمنظور باز کردن درهای اقتصاد به روی دنیا، تأکید و تمرکز نمود.

بنا بر اظهارات اعضای هیات استان جه جیانگ، تجارت خارجی با ثبات و سرمایه گذاری خارجی از اهمیت اساسی برای اقتصاد جه جیانگ برخوردار هستند. از آغاز کووید-19، جه جیانگ اقدامات زیادی (از قبیل کاهش مالیات ها، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری به صورت آنلاین و ایجاد مراکز تجاری) برای ایجاد ثبات در تجارت خارجی را انجام داده است.

مدیریت آنلاین شانگهای در شرایط کووید-19

ابر شهر شانگهای در راستای تبدیل شدن به یک ابر شهر هوشمند در حوزه‌هایی نظیر 5G، هوش مصنوعی، کلود و تکنولوژی تحلیل داده‌ها سرمایه گذاری می‌کند. شانگهای همچنین تلاش می‌کند که در آینده نزدیک دو شبکه سطح شهری (city-level network) را برای خدمات و مدیریت به روز رسانی نماید. قرار است این دو شبکه برگه طلایی شانگهای در بهبود فضای کسب و کار باشند. تاکنون بیش از 23 میلیون نفر و 2.05 میلیون کمپانی به این دو شبکه پیوسته اند. این شبکه‌ها به کمپانی و فعالان اقتصادی کمک می‌کنند که زمان خود را از دست ندهند و در شرایط کووید-19، ادارات محلی را بصورت آنلاین بازدید نمایند.

در حال حاضر، پلتفورم مدیریت شهر شانگهای داده‌های خود را از 22 نهاد مختلف از جمله ادارات مربوط به امنیت عمومی، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی، پیش بینی وضعیت آب و هوایی، محیط زیست و غیره دریافت و تجمیع می نماید.

جذب شرکت های بزرگ در منطقه آزاد تجاری شانگهای

باشگاه ( کلوب )  Sam قرار است ساخت یک مرکز فروش والمارت را در منطقه آزاد تجاری پودونگ شروع نماید. این مرکز فروش که بزرگ ترین مجموعه مستقل Sam Club در چین خواهد بود، قرار است در سال 2021 به بهره برداری برسد.

این مرکز فروش 70 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت و علاوه بر Sam Club، تسهیلات دیگری مانند وسایل آموزشی، تسهیلات سبک زندگی، مواد غذایی و سرگرمی در آن ایجاد خواهد شد. والمارت قصد دارد که تا پایان سال 2022، حدود 40 الی 45 کلوب در سراسر کشور چین داشته باشد.

علیرغم شیوع کووید-19، شرکت های خارجی کماکان به حضور خود در چین ادامه می دهند. بعنوان مثال، رستوران آمریکایی Popeyes ساخت اولین شعبه خود در شانگهای چین را در تاریخ 15 می آغاز نموده است. فروشگاه بزرگ آمریکایی Costco نیز در ماه فوریه اعلام کرده بود که ساخت دومین شعبه خود در منطقه جدید پودونگ شانگهای را شروع خواهد کرد. این فروشگاه همچنین قصد دارد طی دو سال آینده یک شعبه نیز در شهر سوجو  در استان جیانگ سو تأسیس نماید. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما