معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۱۲/۰۸- ۰۸:۲۰ - مشاهده: ۶۹۶

برقراری مجدد پرواز سئول _ بوداپست

براساس اعلام شرکت هواپیمایی کره جنوبی، پرواز مستقیم باری(CARGO ) بین سئول و بوداپست برقرار شده است. بر این اساس یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 روزهای جمعه و یکشنبه هر هفته به بوداپست پرواز خواهد کرد. براساس اعلام شرکت مذکور از ماه می تا اکتبر نیز پرواز مستقیم مسافری نیز انجام خواهد شد.

براساس اعلام شرکت هواپیمایی کره جنوبی، پرواز مستقیم باری(CARGO ) بین سئول و بوداپست برقرار شده است. بر این اساس یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 روزهای جمعه و یکشنبه هر هفته به بوداپست پرواز خواهد کرد. براساس اعلام شرکت مذکور از ماه می تا اکتبر نیز پرواز مستقیم مسافری نیز انجام خواهد شد.

نخستین پراوز مستقیم بین مجارستان و کره جنوبی  توسط شرکت هواپیمایی ASIANA AIRLINES   در سال 2016 میلادی انجام شد و در سال 2019 میلادی نیز شرکت هواپیمایی لهستانی LOT با برقراری مجدد پرواز در این مسیر اولین پراوز مستقیم خود از بوداپست به سئول را انجام داده است. 

معاون وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در خصوص روابط تجاری دو کشور اظهار نمود:  سال 2019 میلادی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در تاریخ روابط دو جانبه بوده و شرکت های کره ای با 2.5 میلیارد دلار  بالغ بر نیمی از کل سرمایه گذاری خارجی؛  به بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در این کشور تبدیل شده است.

شایان ذکر است حجم مبادلات تجاری دو کشور در ده ماهه سال 2019 حدود 2.5 میلیارد دلار بوده که سهم صادرات مجارستان  حدود 276 میلیون دلار و واردات آن بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون دلار اعلام شده است. شرکت های کره جنوبی مجارستان را بعنوان یکی از کشورهای پایلوت برای تولید باتریهای خودروهای برقی انتخاب کرده اند تا بتوانند با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، نیاز بازار سایر کشورهای اروپایی را تامین نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما