معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

ارائه طرح بازیابی اقتصادی یونان به اتحادیه اروپا

طرح پیشنهادی بازنگری شده برنامه ملی بازیابی و تاب آوری یونان موسوم به  "یونان 2.0" روز پنجشنبه 31 اوت تسلیم کمیسیون اروپا شد. بسته جدید سرمایه گذاری‌ها و اصلاحات در چارچوب REPowerEU (به ارزش 795 میلیون یورو) با هدف استقلال انرژی اروپا و درخواست اخذ وام های اضافی به ارزش 5 میلیارد یورو در طرح ملی بازیابی و تاب آوری یونان قرار گرفته است. چنانچه طرح بازنگری شده به تصویب کمیسیون اروپا برسد، سهم یونان از صندوق بازیابی اروپا به 36 میلیارد یورو افزایش خواهد یافت.

رونمایی از بسته حمایتی پنج میلیارد یورویی برای مقابله با گرانی و تورم در یونان

نخست وزیر یونان بسته اقتصادی حمایتی از خانوارهای یونانی را برای زمستان سخت رونمایی کرد. وی در مراسم اقتتاحیه نمایشگاه بین المللی تسالونیکی 14 اقدام اقتصادی و مالی به ارزش پنج و نیم میلیارد یورو ارائه کرد. در قالب این بسته، مشوق ها و یارانه‌هایی تحت عنوان "یارانه گرانی" به اقشار کم درآمد یونانی اعطا خواهد شد. همچنین نخست وزیر یونان حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای اخذروادید طلایی از طریق خرید ملک در یونان برای اتباع خارجی را از 250 هزار یورو کنونی به 500 هزار یورو افزایش داد.

اخبار اقتصادی دانمارک (هفته دوم بهمن ماه)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور دانمارک در هفته دوم بهمن ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است، به شرح ذیل می‌باشد.

تصویب بسته اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی برای تاب‌آوری اروپا در مقابل کرونا

مذاکرات میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در مورد تصویب بسته ۷۵۰ میلیارد یورویی انجام شده، یکی از طولانی‌ترین گفت وگوهای اروپایی بود که هدفش نجات اقتصاد این قاره در مواجهه با شیوع کرونا بوده است. همچنین در خلال این مذاکرات در بروکسل اعضاء بر سر بودجه هفت‌ساله این اتحادیه به تفاهم رسیدند.