معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

« مشوق های دولت مالزی در بودجه 2021 برای جذب سرمایه گذاری»

تجارت خارجی و جذب سرمایه گذاری از شاخصه‌های اصلی اقتصاد مالزی بعنوان یکی از آزادترین اقتصادهای جهان است و حدود 40٪ از مشاغل این کشور مرتبط با صادرات می‌باشد. اقتصاد مالزی بعد از بحران مالی آسیا در سال2008 همواره در مسیر صعودی قرار داشته و از سال 2010 به طور متوسط رشد 5.4٪ را تجربه کرده و پیش بینی شده بود تا سال 2024 از یک اقتصاد با درآمد متوسط به یک اقتصاد با درآمد بالا تبدیل شود. جذب سرمایه خارجی یکی از عوامل مهم و بعنوان موتور محرک و موثر در توسعه و پیشرفت اقتصادی بسیاری کشورها شناخته می‌شود و مالزی نیز همواره تلاش نموده از این فرصت برای ارتقاء سطح اقتصادی خود بهره مند گردد.

« ابتکارات دولت مالزی در بودجه 2021 جهت مقابله با خسارتهای ناشی از ویروس کرونا »

بودجه پیشنهادی دولت مالزی برای سال 2021 در پارلمان این کشور در حال بررسی است و دولت اعلام نموده هدف و تأکید اصلی در نحوه تنظیم بودجه سال آتی، کمک به خانواده‌ها و شهروندانی بوده که در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده اند و در این میان به طبقات اجتماعی B40 ( طبقه با درآمد پایین) و M40 ( طبقه با درآمد متوسط) توجه بیشتری شده است.

« ثبات اقتصادی و اجتماعی مالزی، نتیجه سیاست گذاری و حرکت در مسیری متعادل »

یکی از شاخصه‌های مهم اقتصاد مالزی که این کشور را بعنوان کشوری موفق و در حال توسعه در جهان معرفی کرده، سیاست های این کشور برای بر بالا بردن رفاه اجتماعی و درآمد خانوار از طریق ایجاد اشتغال با درآمد بیشتر و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر بوده است.

مالزی پیشگام در عرضه «صکوک» در جهان اسلام

در سالهای اخیر «صکوک» بعنوان یک ابزار مالی نوین که مطابق با احکام شرعی اسلام تنظیم می‌شود در سیستم اقتصادی برخی از کشورهای اسلامی از جایگاه خوبی برخوردار شده، به گونه ای که علاوه بر آنکه حکومت ها از این ابزار برای مدیریت امور مالی و نقدینگی کشور استفاده کرده اند، مردم نیز بدون دغدغه و نگرانی از مسائل شرعی، سرمایه خود را از طریق این سیستم مالی، مدیریت کرده و از آن بهره مند می‌شوند.

اخبار اقتصادی مالزی( هفته دوم تیر ماه 1399)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور مالزی در هفته دوم تیر ماه 1399 به شرح ذیل می‌باشد: