معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

افزایش 6 برابری قیمت پیاز در بازار امارات متحده عربی

قیمت پیاز در امارات پس از ممنوعیت صادرات این محصول در دو کشور هند و مصر افزایش 6 برابری داشته است.

ادامه افزایش واردات میوه و سبزیجات به یونان

به نقل از آمار انجمن شرکت های یونانی صادرکننده و تجارت میوه و سبزیجات یونان واردات میوه و سبزیجات در ده ماهه اول سال جاری به میزان 15.97درصد در مقایسه با دوره نسبی سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

افزایش واردات میوه و سبزیجات توسط یونان

روند افزایش واردات میوه و سبزیجات به یونان در ماه اوت ادامه یافته است. به این ترتیب در هشت ماهه اول سال واردات میوه و سبزیجات به455.1 هزار تن رسید که در مقایسه با دوره نسبی سال گذشته (402.1 هزار تن) به میزان 13.2 درصد افزایش یافته است. 74.4 درصد واردات از کشورهای ثالث (غیر اتحادیه اروپا) انجام شده است. بیشترین میزان واردات میوه و سبزیجات در هشت ماه اول سال، در سال 2019 ثبت شده است.

اخبار اقتصادی قزاقستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته سوم اسفند ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد:

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در نیمه دوم تیر 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اطلاعات مربوط به بازار میوه‌های استوایی و سبزیجات در فنلاند

اطلاعات بازارهای میوه‌های استوایی در فنلاند که توسط شرکت Finnpartnership تهیه شده و اطلاعاتی همچون بازار میوه و سبزیجات تهیه شده و به ارائه اطلاعاتی همچون قیمت انواع میوه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره ای، آمار واردات، الزامات قانونی و راههای ورود به بازار فنلاند را در برمی‌گیرد به شرح پیوست ارائه می‌گردد.