معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

توسعه اقتصادی و اجتماعی استان آستراخان درسال 2022 و چشم انداز آن تا سال 2025

بر اساس آمارهای منتشره، نتایج شاخص های مربوط به تولیدات صنعتی استان آستراخان در سال 2022 نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 4. 99 درصد رسیده است که در مقایسه با سال قبل اندکی کاهش داشته است.

تلاش دولت پاکستان برای تدوین سند توسعه آینده پاکستان با عنوان "چشم انداز پاکستان 2035"

کمیسیون برنامه ریزی و توسعه دولت فدرال از آغاز مطالعات جامع جهت بررسی چالش‌های بلندمدت اقتصادی پاکستان با توجه به بحران اقتصادی غالب و تغییر محرکه‌های جهانی در بخش‌های کلیدی اقتصاد و‌ سیاست های توسعه سریع اجتماعی- اقتصادی کشور خبر داد.

صندوق بین المللی پول به شدت انتظارات خود را برای اقتصاد جهانی کاهش داد

صندوق بین المللی پول (IMF) بار دیگر پیش بینی خود از رشد جهانی را کاهش داد و هشدار داد که خطرات ناشی از تورم بالا و جنگ در اوکراین در حال تحقق است. ترکیب این دو عامل در صورت عدم کنترل می‌تواند اقتصاد جهانی را تا آستانه رکود سوق دهد.

وضعیت و چشم انداز رشد صنعت حمل و نقل دریایی نروژ در سال 2022

اتحادیه مالکان کشتی نروژ[1] طبق سنت هر ساله در اوایل بهار، گزارش آخرین وضعیت تجاری خود در سال گذشته و چشم انداز و پیش بینی‌های مبتنی بر پژوهش های کارشناسی برای این صنعت ارائه می نماید.

پیش بینی وزارت دارائی سوئد از وضعیت اقتصادی این کشور

وزارت دارائی سوئد با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی و تحت عنوان" اقتصاد سوئد انعطاف پذیر اما تردیدها همچنان وجود دارد"، پیش بینی خود از وضعیت اقتصادی کشور را ارائه داده است. افزایش نرخ تورم، افزایش قیمتها بویژه در بخش انرژی و مواد غذایی به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و ... از جمله مواردی است که در این پیش بینی مورد توجه قرار گرفته است. متن بیانیه و همچنین شاخص های اقتصادی ارائه شده، در ادامه مطلب آورده شده است.

صنعت گردشگری آلبانی در سال 2021

جمهوری آلبانی با اتخاذ سیاستهای حمایتی و مالی مناسب و با کاهش محدودیتهای کرونایی از ابتدای سال 2021 بتدریج زمینه رونق فعالیتهای اقتصادی، تجاری و جهانگردی در کشور را فراهم نمود. کاهش محدودیتها و عدم الزام همراه داشتن تست ابتلاء به بیماری کرونا (PCR) برای مسافرین خارجی در ابتدای فصل جهانگردی در تابستان سبب گردید تعداد قابل توجه ای از گردشگران خارجی مجدداً به آلبانی سفر نمایند.

چشم انداز اقتصادی جمهوری صربستان در سال 2022

گزارش پیش رو برگرفته از پایگاه اینترنتی اخبار اقتصادی اروپا (BNE intellinews) تحت عنوان "چشم انداز اقتصادی جمهوری صربستان در سال 2022" می‌باشد که به شاخص های کلان اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی، تورم و سیاست پولی، بودجه می‌پردازد.

جایگاه بندر ماخاچ قلعه داغستان در توسعه حمل نقل تجاری دریای خزر

بندر ماخاچ قلعه واقع در دریای خزر از جمله مهمترین بنادر فدراسیون روسیه است و از آنجا که این بندر تنها بندر در کل روسیه است که در زمستان یخ نمی زند لذا فعالیت مستمر طول سال این بندر از ویژگی‌های مهم آن است. توسعه زیرساخت لجستیک و برقراری ارتباطات حمل و نقل با سایر کشورها و مناطق روسیه از اهداف اولویت دار بندر ماخاچ قلعه در جمهوری داغستان می‌باشد

پیش بینی شرایط اقتصادی سوئد

جینز مگنوسن و هاکان فریشن از موسسه مالی SEB در گزارشی به بررسی شرایط اقتصاد جهانی و پیش بینی وضعیت شاخص های اقتصادی سالهای پیش رو پرداخته و نقطه نظرات خود را پیرامون آن بیان نموده اند. گزارش مذکور وضعیت اقتصادی فعلی و آتی کشورهای نوردیک و آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و ... همچنین موضوعات مرتبط با اجلاس COP26 در گلاسکو را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده است. آنچه در پی می آید گزارش بخش مرتبط با سوئد و پیش بینی شاخص های اقتصادی مختلف آن است. نسخه کامل گزارش نیز به پیوست می‌باشد.