معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته چهار آذرماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

غنا در مسیر ایجاد صنعت یکپارچه آلومینیوم

درسال 2018 دولت غنا لایحه ای به پارلمان فرستاد تا در صورت تصویب به دولت اجازه دهد به منظور توسعه صنعت آلومینیم و ایجاد ارزش افزوده در آن شرکت توسعه صنایع آلومینیوم غنا (GIADEC) را تأسیس کند. غنا دارای منابع تخمینی بیش از 900,000,000 تن بوکسیت است اما به دلیل عدم توسعه این صنعت، منابع معدنی را به صورت خام فروشی به کشور های دیگر صادر می‌کند که این موضوع باعث از دست رفتن درآمدهای پایدار برای دولت و عدم امکان ایجاد اشتغال در این بخش در کشور غنا شده است.

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی و دبی در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

برنامه اندونزی درممنوعیت صادرات سنگ بوکسیت و تاثیرآن برقیمت های جهانی آلومینیوم

اندونزی دارای ذخایر بوکسیت حدود 1.2 میلیارد تن در سال 2021 است که با این میزان ذخیره 3.75 درصد از ذخایر جهانی این ماده معدنی راهبردی را در اختیار دارد. با این حال دولت اندونزی به منظور حفظ ارزش افزوده مواد خام معدنی صادراتی قصد دارد صادرات سنگ معدن بوکسیت را ممنوع و فرآوری و خالص سازی آنرا در داخل کشور تقویت نماید.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در نیمه دوم بهمن 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

گزارش جامع درخصوص صنعت آلومینیوم برزیل

برزیل در صنعت جهانی آلومینیوم، به عنوان یازدهمین تولید کننده اصلی مطرح می‌باشد. این کشور بخشی از مصرف داخلی را تولید و تا حدود زیادی برای تامین نیاز داخلی خود آلومینیوم را وارد می‌کند.