معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

کنفرانس ایران و اعضای گروه بریکس

معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان در روز سه شنبه 17 مردادماه میزبان کنفرانس ایران و بریکس: چشم اندازها برای شراکت و همکاری" می‌باشد. این کنفرانس بدنبال اعلام وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار می‌گردد. مقامات و سفرای پنج کشور عضو بریکس شامل هند، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی بهمراه سفرا و دیپلماتها سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران بهمراه مقامات، مدیران و صاحبنظرانی از دستگاههای دولتی و خصوصی و نیز اساتید و دانشجویان دانشگاههای کشور در این کنفرانس یک روزه حضور دارند.

تلاش زیمبابوه برای تحکیم روابط با اتحادیه اروپا

نیک مانگوانا، دبیر دائمی وزارت اطلاع رسانی، تبلیغات و خدمات پخش زیمبابوه، اظهار داشت که زیمبابوه مایل به گسترش و افزایش تعاملات با اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی، سرمایه گذاری‌های تجاری، ارتقای رفتار منطبق با حقوق بشر و حکومت قانون است.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی آذربایجان در هفته اول دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد :

اخبار اقتصادی ترکمنستان

گزیده اخبار اقتصادی ترکمنستان در نیمه دوم شهریور ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.