معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
ارتباطات حمل و نقل روسیه با سایر کشورهای جهان طی سال های اخیر به دلیل تحریم های وضع شده که بر تمام بخش های اقتصاد روسیه تأثیر گذار بوده ، دستخوش تغییرات چشمگیری گردیده است. فدراسیون روسیه در شرایط جدید به ناچار دنبال مسیرهای جایگزین، ارزان و موثر جهت ارسال و صادرات کالاهای خود به بازار جهانی قرار گرفت.
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
براساس آمار بانک اوراسیا واقع در آلماتی قراقستان ، کل میزان سرمایه گذاری در پروژههای بازسازی کریدور بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب در سه شاخه شرقی ، غربی و سراسری خزر 17.1میلیارد دلار میباشد که سرمایه گذاری در شاخه غربی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. ارزش پروژههای سرمایه گذاری این شاخه از کریدور مذکور 11.3 میلیارد دلار میباشد.
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳
گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم اسفند 1401 مندرج در رسانههای این کشور به شرح زیر ارائه میگردد.
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
INSTC یک شبکه حمل و نقل ترکیبی 7200 کیلومتری شامل مسیرهای دریایی، جاده ای و ریلی است تا کوتاه ترین مسیر ارتباطی را ارائه و اقیانوس هند را از طریق خلیج فارس به دریای خزر و سپس به روسیه و شمال اروپا متصل نماید.
سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰