معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی غنا

بخش دوم گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور غنا در هفته دوم مرداد ماه 1403مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته اول آذر ماه 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ازبکستان-تاشکند

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته سوم آبان ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اجلاس سالانه روسا و مدیران ارشد شرکتهای بزرگ در آفریقا

اجلاس سالانه فروم مدیران ارشد اجرایی شرکتهای بزرگ در آفریقا (AFRICA CEO FORUM) بعنوان بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه بخش خصوصی در آفریقا، در تاریخ 13 و 14 ژوئن 2022 برابر با 23 و 24 خرداد 1401 با مشارکت شرکت مالی - بین المللی گروه بانک جهانی، در ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج برگزار خواهد شد.

اخبار اقتصادی قطر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قطر در هفته سوم و چهارم مرداد ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بررسی بخش انرژی اتیوپی

اتیوپی مانند بسیاری از کشورهای آفریقای زیر صحرا، غالباً به منابع انرژی سنتی اتکا دارد. وضعیت انرژی اتیوپی از لحاظ بسیاری از استانداردها از بسیاری کشورهای دیگر عقب‎تر است. انرژی مدرن تنها کمتر از 10٪ کل انرژی مصرفی در این کشور را به خود اختصاص می‎دهد. طبق آمارهای سال 2014 سرانه مصرف انرژی در این کشور حدود 200 کیلووات ساعت در سال است که بسیار کمتر از میانگین 517 کیلووات ساعت آفریقای زیر صحرا و میانگین جهانی 2800 کیلووات ساعت برای هر نفر است. اتیوپی در فهرست توسعه انرژی (EDI) از بین 64 کشور در رتبه 62 قرار دارد. به همین ترتیب، در شاخص چند بعدی فقر انرژی دانشگاه آکسفورد (MEPI) اتیوپی امتیاز 0.9 را کسب نموده که فقر حاد انرژی در این کشور را نشان می دهد.