معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکیه - استانبول

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم اردیبهشت ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه اول اسفند ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه دوم بهمن ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این حوزه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تاثیر پاندمی‌کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری کشورهای عضو CAREC

با پیدایش و گسترش ویروس کرونا در سطح جهان، صنعت هواپیمایی به موازات و یا حتی بیش از صنایع دیگر دچار سکته گردید و آثار مخربی را برای این صنعت بهمراه داشت، زیرا تقریباً همه سفرهای هوایی در ابتدا در ماه‌های مارس و آوریل بصورت کامل و در ادامه بصورت موقتی متوقف گردید. تعلیق پروازها صرفا مختص یک قاره یا یک موقعیت جغرافیایی خاص نبوده و در واقع تمام پروازهای بین المللی برنامه‌ریزی‌شده به حالت تعلیق درآمدند. کشورهای عضو برنامه همکاری اقتصادی منطقه‌ای آسیای مرکزی (CAREC) نیز از این آسیب در امان نبودند و پس از شیوع کرونا صرفا توانستند پروازهایی را برای خروج شهروندان خود از دیگر کشورها ترتیب دهند و پس از کاهش ویروس کرونا در ماه می، فعلا بیشتر پروازهای مسیرهای داخلی از سر گرفته شده است که البته آن هم کمتر از وضعیت استاندارد سالهای قبل می‌باشد.