معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

کشور پرتغال از تاریخ 19 آوریل فاز جدید محدودیتهای کرونایی را اجرا خواهد

آنتونیو کوشتا روز پنجشنبه اعلام کرد که بیشتر نقاط کشور به مرحله سوم لغو محدودیتهای کرونایی وارد خواهند شد. اما 7 منطقه که بدلیل بالا رفتن شاخص انتقالR در مرحله 2 باقی خواهند ماند (Alandroal, Albufeira, Beja, Carregal do Sal, Figueira da Foz, Marinha Grande and Penela) و 4 منطقه شهری نیز به فاز 1 لغو محدودیتها بازخواهند گشت و فعالیتهای اقتصادی که طی مرحله 2 باز شده بودند، مجددا تعطیل خواهند شد (Moura, Odemira, Portimão and Rio Maior).

یک سال همه گیری: ارزیابی عملکرد اتریش و پیش بینی روند پیش رو

11 مارس 2020 سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس کرونا را به طور رسمی به عنوان یک همه گیری جهانی اعلام نمود. اتریش به دنبال این اعلام به سرعت وارد عمل شد و نخستین تمهیدات را برای محدودیت رفت و آمد ایجاد کرد.تصور بسیاری در ماه‌های نخست این بود که با ورود به دور اول محدودیت ها و یاری رساندن به نظام سلامت کشور، امکان کنترل شیوع فراهم خواهد آمد؛ اما این چنین نشد. حال پس از گذشت یک سال از آغاز این محدودیت ها و نگرانی‌های عمومی می‌توان عملکرد یکساله دولت و زیرساخت های مسئول کنترل و مدیریت بحران کشور را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

اعلام دومین وضعیت فوق العاده در ژاپن از سوی سوگا نخست وزیر این کشور

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن، روز پنج شنبه مورخ 7 ژانویه 2021، دولت ژاپن در تلاش برای مهار افزایش مبتلایان در استان‌های توکیو، کاناگاوا، سایتاما و چیبا از روز جمعه 8 ژانویه لغایت 7 فوریه 2021 به مدت 31 روز وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

اخبار اقتصادی تایلند،میانمار و لائوس ( هفته دوم دی ماه 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی کشورهای تایلند، میانمار و لائوس که در هفته دوم دی ماه 1399 در رسانه‌های این کشورها منتشر شده به شرح زیر بوده است:

محدودیت های جدید ناشی از بحران کرونا در اتریش و آثار اقتصادی آن

به دنبال اوج گیری موج دوم شیوع ویروس کرونا در اتریش و کارآمد نبودن اعمال ممنوعیت برای برخی از اصناف همچون رستوران‌ها و با وجود ابراز مخالفت برخی از احزاب اپوزیسیون و همچنین اتاق فدرال اقتصادی، دولت ناچار گردید مجددا ممنوعیت های عمومی در حوزه فعالیت بخش های تجاری و فروشگاه‌ها در سطح کشوری و به مدت سه هفته از تاریخ 17 نوامبر تا 6 دسامبر 2020 به مورد اجراء گذارد. بر اساس مقررات جدید، صرفا فعالیت اصناف ضروری مثل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، مراکز پستی و بانکها مجاز شناخته شده است.